söndag 13 januari 2013

Slappesöndag


Denna söndagen kan nog kvalificera sig som en av den slappaste på länge, länge. Har fortfarande ett omättligt sömnbehov och har legat och sovit under en filt i soffan större delen av dagen. Helt galet att man kan vara så himla trött, men min pratdoktor har lärt mig att är man trött så skall man vila, no matter what. Hur tråkigt det än är. Hon menar att när man blir tillräckligt uttråkad av att vila så får man ny energi. Kanske hon har rätt? Hoppas verkligen på det, för jag längtar efter att få min energi tillbaks. Jag har liksom tusen idéer och planer men ingen ork att sätta dem i verket. Men, men, det kommer väl när jag har vilat färdigt ;)


Har vårpimpat tehyllan i köket lite grann. Nu känns det nytt och fräscht igen  :)

Gissar att resten av kvällen blir lika lugn som dagen har varit. Har ÄNTLIGEN börjat titta på Downton Abbey och som väntat är jag helt fast. Har bara sett ett par avsnitt än så länge, men jag är redan övertygad över att jag kommer att älska hela serien! Precis den typ av drama som jag faller för!

Ha en toppenkväll!
/Anna

9 kommentarer:

  1. Vila på du. Kroppen känner ju vad den behöver och just i ditt fall så verkar det vara vila nu.

    Så fin tehyllan blev!

    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ibland undrar man om det liksom aldrig ska vända så att man får tillbaka kraften och energin. Det finns ju så mycket man vill göra, men så har man ingen ork att starta projekten, men det låter bra att man ska vila när man behöver det och att det är bästa medicinen. Hoppas på att du snart känner dig pigg igen!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Jag tror att jag skulle behöva vila mer än jag gör men med små barn i huset blir det lätt att man är uppe tidigt och sen hittar på grejer med dem. Inget ”ligga och läsa bok” mer än några minuter..
    Så fint du fått på hyllan!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Vad fint det har blivit!! Man ska lyssna på kroppen så vila du så du får din energi tillbaka vännen!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Det där med att vila när man är trött är inte lätt, jag är jättedålig på det, men jag försöker att träna mig på det. Bra gjort av dig att lyssna på kroppen, tids nog är energin tillbaka.

    Så fina bilder du visar, gillar er théhylla :).

    Ha det så bra och hoppas att du kunnat vila dig så att du kan starta den nya veckan med lite mer energi. Många kramar Jennifer

    SvaraRadera
  6. Något jag har lärt mig är att lyssna på kroppen, skriker den vila, motarbeta inte utan följ kroppens röst. Så småningom kommer energin tillbaka sakta men säkert. Har inte sett Downton Abbey fast det verkar vara en serie helt i min smak, finns den att köpa? Jag bor strax norr om Halmstad, nära Havetdal o havet. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Svar: Jag har också märkt att killarna ofta vilar mellan övningarna. Ofta sitter de just på den maskin man själv vill ha.

    SvaraRadera
  8. Vad fint du har på hyllan! Och vad duktig du är som vilar :) Kan vara svårare än man tror...

    Jag har precis tittat ikapp Downton Abbey, såå bra! Tror du kommer älska den!

    Ha en fin måndag, goa du! kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...