måndag 28 januari 2013

Att se framåt

Då var det måndag igen och vilken härlig helg jag har haft. Vi har tagit det ganska lugnt, jag har mestadels umgåtts med mina barn, gjort stan, varit på bio och käkat middag hos kompisar och så har lillasyster och jag tittat på en hel säsong av Downton Abbey. Förstås ;) 

Med tre plusgrader och regn är det tyvärr inte såhär vackert utanför mitt köksfönster längre.
Jag vet inte hur det är med er, men själv känner jag att det är lite motigt nu, precis som det brukar vara såhär års. Det är så evinnerligt grått ute och längtan efter sol, värme och ljus kan nästan bli outhärdlig vissa dagar. Har helt enkelt lite svårt med motivationen just nu och jag gissar att det finns fler som känner som jag ;) MEN... Det är nedförsbacke till sommaren nu och får vi bara några härliga, soliga dagar snart igen så är jag säker på att livsandarna vaknar till liv igen. 

Oj, så dystert det blev, det var inte riktigt meningen... troligtvis så känns det bättre om bara en stund. Kanske en paus från farmakologiboken och ett avsnitt av DA får mig på bättre humör? Troligtvis!

Kram på er!
/Anna

9 kommentarer:

  1. Låter som en underbar helg. Och visst känns det motigt. Snön är nästan borta här hemma nu och allt är grått.
    Önskar dig en fin start på veckan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg! Det känns lite motigt här också just nu. För det är lång väg tillbaka för att bli bra. Men jag tänker så här att till hösten kommer att att "springa" i skogen och plocka svamp ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Jo blir ju lite motigt så här på slutet av vintern men det ska nog ge sig som du säger =)

    SvaraRadera
  4. Fick ju DA box i present före jul och hade svårt att slita mig. Blev många avsnitt på en gång, men nu har den
    vilat ett tag så får nog plocka fram den och ta några avsnitt igen. Det värsta är att det är ju så svårt att sluta!
    Januari och februari är årets tristaste månader, men nu är januari snart slut så det är bara att se framåt!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  5. Det låter som en riktigt bra helg!

    Ja nog kan det kännas lite motigt nu, jag gillar vintern men det får gärna vara lite mer sol och när solen väl är här så behöver det väl inte vara -20 grader. Men nu går vi mot ljusare tider, när jag gick från jobber idag kl 15.30 var det riktigt ljust :).

    Ha det bra! kram Jennifer

    SvaraRadera
  6. Jo, nu längtar jag efter ljus faktiskt. Inte nödvändigtvis vår än, men ljus.... :)

    Tack fina du för dina varma ord hos mig.... ♥

    Kramar
    Kicki

    SvaraRadera
  7. Nedförsbacke till sommaren - det uttrycket ska jag lägga på minnet! Tack!
    Och den där serien som jag missade början på o därför inte sett för att jag ville se hela. Måste komma ihåg att lägga vantarna på en box.
    Ha en fin vecka vännen!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  8. Jag är så otroligt glad i dag vi folket i Ulricehamns kommun kunde påverka att skolor lades ner.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...