fredag 11 januari 2013

Freeeeedagsmysssss!

Har haft heldag i skolan idag. Opponering på designen inför kommande D-uppsats stod på schemat och hur det än är så är det en ganska jobbig sak att opponera på någon annans arbete (MYCKET lättare att responera). Man är ju så rädd att de som skrivit arbetet skall bli ledsna och känna att man bara hackar på deras arbete. Nu fick vi tack och lov fin feedback både på vårt eget arbete och vårt opponentskap av examinatorn och klasskamraterna så det kändes ju grymt skönt. Dessutom släppte läraren hem oss tidigare (hon hade troligen fredagsfeeling hon med) vilket innebar att jag kom hem två timmar tidigare än vad jag hade räknat med. Inte helt fel en fredag om man säger så :)



Så nu har jag landat i soffan med mysbyxor på och en kopp te vid min sida. Väldigt skönt efter att ha promenerat hem i snöyran. Var helt genomfrusen när jag kom hem, det snöar jag på tvären vilket gör att man blir kall in på bara skinnet!

Lillasyster har åkt till en kompis över helgen så det är bara jag och grabbarna hemma ikväll. Så nu lyxar jag mig i soffan medan de fixar middag (jag har lagat middag hela veckan när maken legat och feberyrat). SÅ härligt så!

Önskar er en finfin kväll!
Kram Anna

10 kommentarer:

  1. Åh, så fint med muggen!Lyx!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild!
    Jag ramlade in här tack vare ditt bloggnamn, tyckte det lt så fint, och fint var det ju här inne, så jag återkommer absolut:)

    Mvh Milla

    SvaraRadera
  3. Det är inget kul att opponera jag kännde likadant när jag gjorde det. Tur att de tog det bra.
    Titta in på min blogg! Jag har något åt dig.
    Önskar dig en trevlig fredag.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Såg att du varit sockerfri en och halvvecka! Du ligger lite före mig där!
    Det är när helgen kommer som det är en prövning och just den där fredagsfikan, då är det
    är så gott med något extra! Försöker att inte ersätta sockret med mera fett!
    Ha en riktigt skön kväll!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  5. Freeeeeeedags mys e aldrig fel :)
    å missa nu inte...

    T
    U
    L
    P
    A
    N

    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  6. Låter som en skön start på helgen. Ha en nu en skön kväll i soffan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Visst är det jobbigt med opponering. Håller med! P.s Jag läser till lärare

    SvaraRadera
  8. Skönt att det gick bra med opponeringen. Det kan vara tufft det där men det gäller att ta det för vad det är. Det är inget personligt alls utan bara respons som är till för att hjälpa och lyfta ett arbete (och kanske även ett betyg). Men det är skönt när det är gjort.

    Här har vi precis njutit av te och semla och nu sitter vi här och fnissar till "Pappas flicka". :)

    Njut av din helg kära Anna och tack för att du sprider så mycket sprudlande glädje omkring dig.♥

    Kram Lotta

    Ps. Min dotter älskar "Pretty little liars" och längtar efter att säsong 2 ska komma på dvd om några dagar och att 3:e säsongen snart förhoppningsvis visas på svensk tv. :)

    SvaraRadera
  9. Grattis till att det gick bra med bägge sakerna. Jag minns när vi skulle oppenera på ett riktigt uselt arbete. Det var svårt att hitta något som var ens skapligt. Stackars två tjejer. Vi var tvungna att göra vårt jobb. Deras handledare som släppt igenom det var lika ansvarig tycker jag.
    Ha en bra myshelg.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...