tisdag 8 januari 2013

Att hitta balansen

Denna fina elefant och hens kompisar träffade jag på ett hem för föräldralösa elefanter på Sri Lanka dec -10


En vecka in på det nya året och 2013 är det som sagt full fokus på min hälsa. Utmaningen är ju att hitta balansen mellan vila, träning och kosten. Alla bitar behöver fungera om det skall bli succé och där i ligger väl svårigheten. 

Taktiken när det gäller maten är lågkolhydratkost för jag tror att det passar mig och för att det är hållbart i längden. När det gäller träningen så kommer jag att fokusera på att träna endast de dagar jag är pigg nog, alltså inte tvinga iväg mig till gymmet fast jag inte orkar egentligen (balansen ni vet). Men det jag tänker fokusera på är yoga och indoorwalking i första hand för att det är den träningen jag tycker bäst om. Promenader kommer det naturligtvis också bli för det är ju för härligt. 

Sedan vilan då... Avslappningsövningar så ofta jag kan, ligga på spikmattan när det behövs och att fortsätta att öva på ingenting är min fortsatta målsättning. Nyckelordet är balans, kan jag bara hitta den så kommer jag uppnå mitt mål  :)

/Anna

7 kommentarer:

  1. Du får vårda dig ömt,väcka din kropp med spikmatta ge dig en stor kram med yogan och bara älska dig som du är. Ta härliga promenader i vårens ljus. Tanka med rätt bränsle så springer du med lätta steg mot gymmet och kommer hem och bara lägger dig och gör ingenting!!

    Lycka till på vägen mot 40 <3
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tror nog att du hittat den bästa kombinationen till ett bättre mående, Bra mat, motion o vila. Som svar på din fråga hos mig hade jag absolut testat kokosfett i te, men hade nog mixat det med för annars lägger sig fettet på ytan o ser lite osmakligt ut. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Vilsamt för själen att bara sitta och titta på din underbara elefantbild!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  4. Jag letar också efter den där balansen.
    Allt ska vara i harmoni för att kroppen ska må bra.

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar elefanter, de känns trygga på något sätt, starka och snälla.

    Nej den där balansen är inte alltid så lätt att hitta, men det är ju så viktigt att det inte blir för mycket av något. Jag hoppas och tror att du kommer att lyckas med att hitta en riktigt bra balans av allt här i livet.

    Sov gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det låter som du har en bra plan! Kram!

    SvaraRadera
  7. Balans är helt rätt! Lagom är bäst tror jag. Av allt:)
    Hoppas du har en fin dag!
    Kram s

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...