torsdag 15 augusti 2013

Det här med att campa

 
För min del är det ingenting konstigt, för jag är uppvuxen med att åka på tältsemestrar på sommaren. Föräldrarna packade alltid in mig och min lillebror i en, oftast, för liten bil och drog ut på vägarna. Vi har sett det mesta av Sverige på det sättet och det har varit underbart på alla sätt och vis.
 
Vi har kanske inte tältat lika mycket med våra barn, men vi har åkt på läger varje sommar och det har i alla fall inneburit en vecka varje sommarlov i tält. När tjejerna var små hade vi en husvagn som stod på säsongsplats vid havet så de åren kom vi inte ut på vägarna alls.
 
Men så de senaste åren har vi tagit tag i det här med tältandet igen.
 
Det började 2007 när maken och jag packade in barnen och tältet för att fira en budgetsemester (jag pluggade då och vi var fattiga som lusar). Planen var två veckors campingsemester i Skåne, men eftersom regnet vräkte ner när vi kom till Malmö, så tog vi helt spontant bron över till Köpenhamn och innan vi visste ordet av så hamnade vi i Italien. Helt vansinnigt egentligen och absolut en av de bästa semestrarna vi har upplevt.
 
Det blev två veckors camping vid medelhavet och vi fortsatte över till Frankrike innan vi styrde kosan hem mot Sverige igen. Eftersom semesterkassan var så skral och vi brände de flesta pengarna på bensin så levde vi mestadels på pasta och ketchup och vi skojade med barnen att de skulle minsann få riktig mat när vi kom hem igen. Men det var det så värt för vi fick vara med om ett äventyr som vi alla fem kommer att bevara i våra hjärtan för evigt.
 



 
 




 


 
Det var så det gick till när vi började tälta igen på allvar. Tänkte att jag skulle bjuda på några av våra campingäventyr framöver. Kanske att det kan inspirera någon annan att våga pröva på det :)
 
Kram på er!
 
/Anna

6 kommentarer:

  1. Men herre, vilken härlig semester. och vad modiga ni var! Kram /M

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen härligt ut, men vad små barnen är! Kram

    SvaraRadera
  3. Älskar att tälta men två veckor har jag aldrig testat! Vi tältade i veckan, kommer lite bilder från det under dagen.. Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Underbart!!!! Jag ÄLSKAR äventyr och kommer nog aldrig åka på charter. Det där såg fantastiskt ut. Vi har en mysig husvagn som vi drar runt på :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Underbart!!!! Jag ÄLSKAR äventyr och kommer nog aldrig åka på charter. Det där såg fantastiskt ut. Vi har en mysig husvagn som vi drar runt på :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart! Jag är sugen på att köpa ett stort tält och dra iväg ut i Europa nästa sommar :-).
    Kram Jennifer

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...