tisdag 27 augusti 2013

Att försöka knyta upp sina egna knutar



Tänk vilken tur jag har som har så många kloka människor runt omkring. 

Har känt mig lite vilsen ett tag, men har man som jag har turen att ha, personer som kärleksfullt delar med sig av sina klokskaper och som orkar lyssna på mina funderingar och förvirrade tankegångar så brukar det ändå till slut lugna ner sig i den snurrande skallen. Känner mig betydligt lugnare än för några dagar sedan och jag har nog även lyckats reda ut en och en annan knut. Det är onekligen en process det där. Att lösa upp knutar. Trots att det är ens egna. Men tänk vilken lättnad det ändå är när saker faller på plats. Nu är jag redo. Redo för livet. Igen :) 

Och jag känner sådan oerhörd tacksamhet över att ha sådana fantastiska personer nära mig! Som bryr sig om och älskar just mig. Precis som jag är. Med alla mina fel och brister. Funderar på om jag inte själv skulle öva lite på det :) 

Kram Anna

11 kommentarer:

  1. Det behöver vi nog alla öva på. Tänk att det kan vara så lätt att tycka om någon annan men så svårt att gilla sig själv...Klurigt det där..
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att ha en sådan omgivning, ett skyddsnät och bollplank i samma paket. Det känns alltid så mycket bättre när en jobbig knut lösts upp.

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder. Och härligt är det när man har folk omkring sig som man kan ösa allt över och de står där och peppar en. Ha en fin kväll: kram

    SvaraRadera
  4. Utan mitt skyddsnät o mina bollplank skulle jag inte överleva, visst känner man en enorm tacksamhet att de finns i sin närhet. Skönt vännen att saker o ting har lösts upp o du är redo för livet o nya utmaningar. Go girl jag tror på dig o jag vet att du kommer fixa vad det än är. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg du har! Skönt att du börjar känna dig bättre och har kloka människor runt dig. Kram /S.

    SvaraRadera
  6. Vad fint skrivet och så skönt att du löst upp din knut. Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Tänk så jobbigt livet skulle bli om vi behövde anstränga oss att vara någon annan än oss själva. . . kram N

    SvaraRadera
  8. Ja det är bra att öva på det, varje dag. Det försöker jag göra!
    Skönt att lösa upp knutar och att saker faller på plats!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  9. Vad härligt att kunna lösa upp lite knutar och att omges av så kloka fina människor. Stor kram.

    SvaraRadera
  10. Det är toppen att vara omgiven av goda människor när man själv är liten och svag.

    Kram Victoria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...