söndag 16 september 2012

Söndagslugn

Johop, då var det söndagkväll och det börjar bli dags att ladda lite grann för den kommande veckan. Det kommer vara mycket i skolan de närmsta två veckorna och även om jag har lovat mig själv att ta det lugnt, så är det lätt att låta sig ryckas med i hetsen. Jag har lovat mig själv, minst en lugnare dag i veckan (då jag helt sonika skiter i att åka på föreläsningar) och dessutom skall jag verkligen hålla kvällar och helger lediga från skolarbete. Det gick ju bra senast jag pluggade så jag försöker intala mig själv att det kommer gå fint denna gången med.
 
Men jag märker ju att jag inte orkar så mycket på mina lediga kvällar och helger. Jag behöver mycket tid för återhämtning och är verkligen inte så social som jag brukar vara. Lite trist förstås, men det är bara att acceptera. Men i helgen fixade jag både kalas i går och hade ändå ork att bjuda några kompisar på middag idag och gissa hur härligt det känns? :)
 
 
Förövrigt vill jag bara hälsa alla nya besökare välkomna hit. Kul att ni är så många! Gilla gärna Dagar av lycka på facebook så blir vi glada. Tryck på gilla-knappen i vänsterspalten så får ni uppdateringar om när bloggen uppdateras.
 
Och ni som undrar vart Matilda håller hus, ja då undrar jag detsamma ;)
 
Kram
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Det låter väldigt klokt av dig att ta en lugn dag i veckan och att ha helgerna fria från skoljobb.
    Ja nog kan det kännas trist att inte hinna med att vara så social som man skulle vilja vara, men tids nog så antar jag att det kommer kraft till det också :).
    Må så gott och ha en bra vecka! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Vilka soliga vackra blommor! Hoppas du får ny kraft och att veckan blir fin! Nu är det ju måndagsutmaning :)
    http://queenofkammebornia.se/2012/september/jag-bor-dar-vagen-tar-slut.html

    SvaraRadera
  3. Så kan det bli ibland, då gäller det att vila huvud och mun...
    Jag gillar att hålla igång men vila behöver vi alla!

    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...