tisdag 11 september 2012

Hemmaplugg

Unnade mig en lugn skön dag hemma i soffan tillsammans med en ganska seg studieuppgift istället för att i svinottan ta ta tåget till Skövde för att sedan sitta på föreläsningar hela dagen. Det är en av de sakerna jag gillar mest med att plugga, ja förutom att jag får lära mig massor av intressanta saker alltså. Att ha friheten att välja själv. Om jag tycker att jag får mer utav att sitta hemma och plugga i min ensamhet i stället för att åka till skolan ja då gör jag det. Det finns ingen annan än jag som vet bättre hur jag bör lägga upp mina studier. Och den friheten njuter jag verkligen av...
 
Dessutom inser jag värdet av att utnytja denna frihet. I dag sparade jag mängder av energi på att slippa oroa mig för att väckarklockan skulle ringa typ mitt i natten. Jag slapp piffa i ordning mitt yttre, jag behövde inte tänka på att få med mig matlådan och framför allt så tjänade jag in 3,5 timme i restid som jag nu har kunnat lägga på studieuppgiften istället. Eftersom jag fortfarande är löjligt känslig för den minsta stress så är detta ett effektivt sätt att hålla den stången. Nu anser jag mig ganska så klar med uppgiften som skall lämnas in på fredag och jag kan istället snart ta tag i nästa sak på listan :)
 

 
Visst är det väl väldigt mycket trevligare att äta sin lunch såhär istället från en trist plastlåda som legat och skumpat runt i skolväskan hela dagen. Ytterliggare en fördel med att läsa hemma istället!
 
 


3 kommentarer:

  1. Vad skönt att du fick uppgiften klar! Ibland är det ju så lätt att bli distraherad hemma. Och visst är maten godare på en tallrik. Din lunch såg mumsig ut!

    Ha en fin dag, goa du! kram

    SvaraRadera
  2. Stod på jobbet härom dagen och suckade med några jobbarkompisar: "TÄNK om vi hade vidareutbildningen kvar att gå, vilken lycka" :) those were the days!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...