söndag 19 maj 2013

Att vara en lipsill

Sonen hade dansuppvisning i eftermiddags och precis som när hans storasystrar spelade handbollsmatch eller tävlade i gymnastik en gång i tiden så lipade jag. Som en tok... 

Tårarna fylls till bredden, svämmar över och det går verkligen inte att hålla emot när sonen kliver upp på scenen och dansar som om han aldrig gjort annat och mammahjärtat svämmar över av kärlek och stolthet. Fast mest av allt rörs jag till tårar över att han törs, att han vågar ta för sig och vågar bjuda på sig själv. Något jag själv då rakt inte hade mod till i hans ålder. Själv var jag en riktig fegis och jag tror att livet hade varit lättare om jag hade samlat på mig lite självförtroende redan som barn. Något jag är otroligt tacksam att mina barn besitter!




Nu laddar vi för ytterligare en vecka med praktik. Ska bli roligt!

Kram Anna

9 kommentarer:

  1. Vilka fina kort ni tagit! Din son skiner som en solstråle,jättehärligt!
    Jag är också så där, grinar för minsta lilla. Var på konfirmation idag och min kompis dotter var så vacker samt att det var så stämningsfullt och se alla konfirmander så då föll det allt en tår av glädje.

    Kramiz Kristina Fransson

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder på er!
    Önskar dig en bra kommande vecka!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Åh, jag förstår dig helt... grinar över minsta lilla grej tjejerna läs sig och kommer absolut bli en av de där bölande mammorna på uppvisningar i framtiden. Och en sådan fin gåva du gett dina barn att våga och tro på sig själva :)

    Dessutom måste jag tillägga att dina barn är så fantastiskt vackra - precis som sin mamma!!

    Stor kram på dig!!

    SvaraRadera
  4. vilken fin och bra blogg du har, fina bilder du visar :) må gott

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder på er. Förstår att mammahjärtat svämmar över av stolthet o att tårarna kom. Har själv suttit o grinat i eftermiddag när jag gått igenom gamla bilder på killarna i jakten efter ett kort till studenskylten. Ha en bra start på veckan vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Härligt! Mina tjejer dansar också och det är en fröjd att se dem uppträda!
    Man blir så stolt!
    Fina bilder på er!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  7. Hej Anna!
    Vilka underbara foton av er och så fint du skriver om din stolthet över dina barn!
    Önskar dig en bra kommande praktikvecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Fina bilder, jag kommer tjuta som en tok oxå. Höll på att grina idag när liten nöjd å glad cyklade iväg på en ny 3 hjuling;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder på er. Jag blir också lätt rörd och tårarna svämmar ofta över.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...