onsdag 15 januari 2014

Vårpirr



Hej på er!

Onsdag idag och ledig idag. Det är skönt att vara igång och jobba igen efter sjukan, men det är ändå njutningsfullt med en ledig dag. Lediga dagar kan ju liksom aldrig vara fel. 

Unnade mig en lång skön sovmorgon i morse och när jag väl orkat vältra mig ur sängen rullade jag ut yogamattan och körde ett lugnt (med betoning på lugnt) yogapass. Vansinnigt skönt att få sträcka ut kroppen ordentligt. Jag märker att kroppen har ännu större behov av det nu när jag för första gången i mitt liv har ett jobb som innebär att jag blir sittande på ändan hela dagarna. Iallafall innebär inte yogan bara en mjuk och avslappnad lekamen utan för mig innebär det även ett avslappnat sinne. Det är precis som om hjärnan slutar spinna och att de positiva, glada tankarna har lättare att få plats. Känner mig grymt pepp och även om det är kallt, mörkt och blött utomhus har det börjat vårpirra rejält i magen. Och man kan ju inte annat än att älska vårpirr :)

Kram Anna


11 kommentarer:

  1. Ja, här vårpirrar det rejält mellan varven. Riktigt härligt. Kram.

    SvaraRadera
  2. Gud så underbart. Yogar ju själv och det gör susen med kroppen och knoppen.
    Gör dig nu fina dagar kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vårpirr låter underbart, själv skakar jag mest av köld fy tusan för den här kylan, får väl köra ett träningspass så jag får upp värmen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Det låter härligt med vårpirr, här är det mest vinterdepp just nu... Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt med ledig dag mitt i veckan=)
    Lite vårpirr hade inte varit fel. Men än gör den sig inte till känna här inte.
    Inte vintern heller för den delen;-) Det är bara en eländes lååååång höst.
    Men den ljusa tiden ligger framför oss tack o lov!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Jag vill också yoga! Försöker ibland men behöver nog gå på några ledda lektioner för att känna mig trygg med hur man gör. Kram

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är som yogar på egen hand. Har du eget program du går efter?
    Lite vårpirr skulle sitta fint. Fast just nu gläds jag åt att det toksnöar ute och vi har skottat fyra gånger idag.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Vackert med tulpaner. Skickad en lyxbukett på självaste tulpanens dag i går till min mamma.

    Provad yoga första gången i söndags. Herre va trött jag blev efteråt. Men ska prova igen absolut.

    Kram N

    SvaraRadera
  9. Vacker tulpanbukett! Tulpaner är på något sätt första tecknet på att våren är på väg :)

    Visst är det gott med yoga, både för kropp och själ!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. Håller med dig om att yoga är som balsam för själen. Försöker också rulla ut min matta här hemma ett par morgnar i veckan när familjen lämnat huset. Ett så gott sätt att välkomna dagen på!
    I morgon är det fredag, och då ska jag köpa årets första tulpanbukett, mörkt lila ska den vara :).

    Många krama!

    SvaraRadera
  11. Åh! Vad sugen jag blir på min yoga. Det där härliga med att få sträcka ut! Fina bilder med krispiga tulpaner. :) kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...