söndag 19 januari 2014

Att drömma om solen


En söndag, helt vikt för återhämtning. Är det någonting jag har lärt mig de senaste åren är att regelbunden vila nödvändigt för att orka. Och vilat har jag. Under täcket i soffan ;)

För fy bövelen vad kallt det är. Även inomhus. Det är förvisso härligt att det har kommit lite snö för ljusets skull men med snön kom kylan och kyla är verkligen ingen favorit. Nej, när det är så kallt som det är nu så skriker hela kroppen efter sol och värme. Åh, vad jag önskar att jag hade ett välfyllt bankkonto så jag tillsammans med familjen kunde rymma till solen ett tag. Men efter att ha levt på csn alldeles för mycket de senaste åren så är det tyvärr ekande tomt där. Inte mycket annat att göra än att längta till sommaren istället och hoppas på att den blir riktigt varm och skön. För som det känns nu så tror jag knappt att jag kommer tina innan dess. Brrrrr!




Kram Anna

8 kommentarer:

  1. Jag gillar vintern men hatar att frysa. Ute fryser jag inte så mycket. Det värsta är när man fryser inomhus hua.
    Hoppas vi får en lika fin sommar igen!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hallå Anna!
    Jag tycker vi tar och spolar fram tiden till vår iaf! Trots att vi varit en vecka i solen längtar jag med efter sommar och sol. Vinter är inte riktigt min cup of tea!
    En värmande kram i kylan!
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Vilka varma, härliga bilder, får mig verkligen att längta ännu mer till sol o värme, för jag fryser också galet mycket. Eldar i kaminen så den glöder men ändå ligger jag under filten o huttrar, hoppas verkligen på en tidig vår. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Hallåj! Ja fram för lite värme snart - den här blåsten är inte så rolig faktiskt! Kram Sara

    SvaraRadera
  5. solen sken underbart fint här igår.. Nöjer mig med det..
    svårt att motivera mig själv att komma igång, efter influensan som tog tag i mig förra veckan. Ledig en dag till sen måste jag tillbaka till jobbet. tyvärr.
    Körde dock PUMP igår.. glad var jag för det..

    SvaraRadera
  6. Håller med. Även om jag trivs med livet som student längtar jag efter att få en stadig månadslön som kan möjliggöra långt fler resor till solen och värmen. Som jag längtar efter det. Dryga fem år med csn samt ett helt år som sjukskriven... Men snart vänder det och jag håller också tummarna för en varm och skön sommar. Kram.

    SvaraRadera
  7. Ja nu längtar jag efter sol och värme...och vår.
    Men vi får nog hålla tillgodo med vintern ett tag till, tyvärr, men det blir lite ljusare när det är
    snö ute i alla fall.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Drömmer nog alltid om värme och sol ;-)

    Kram N

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...