måndag 13 januari 2014

När det skall till en förändring


Jo, som sagt...

Mitt mål med träningen 2014 är att hitta tillbaks till min forna smidighet men också bli starkare än jag varit tidigare. En ganska hög målsättning kan tyckas, men eftersom jag anser mig ha verktygen redan så hänger det nog mest på viljan. Och den har jag ju :) Så jag är säker på att det inte kan bli annat än succé faktiskt!

De träningsformer jag tänker använda mig av är yoga (smidighet) och crossfit (styrka). Anledningen att jag väljer de två är framförallt för att jag tycker att de är roliga båda två. Och det tror jag är huvudsaken. Om det inte är roligt så tröttnar iallafall jag ganska fort. Roligt är verkligen det allra, allra viktigaste enligt min mening. Dessutom blir träningen oerhört varierande med just de två formerna. Lugnt och tempo om vartannat. 

Eftersom året började med en rejäl sjuka så har jag inte kört något riktigt pass på två veckor, däremot har jag faktiskt tränat lite varje dag ändå. Familjen kör utmaningen 100 squatar i 100 dagar. Det vill säga varje dag i 100 dagar kör samtliga 100 squatar (djupa benböj). Med andra ord så har var och en gjort 10.000 squatar den 9 april! Borde inte det göra en del på ändan eller vad? ;)  

Något att ta efter kanske????

Kram Anna

5 kommentarer:

  1. Låter som en bra plan. Själv har jag iallafall tagit steget och åkt och kikat på ett gym nära, för att eventuellt komma igång med träning där.... Nu är det bara resten kvar :)

    SvaraRadera
  2. Härlig utmaning.
    Lycka till med träningen. Kram.

    SvaraRadera
  3. Härlig inställning du har! Funderar på yoga, men har inte kommit mig för att kolla upp det än.
    Ni kanske ska visa före och efter bilder på era rumpor hi hi.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Låter som helt rätt! Träning är så viktigt, lycka till! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. jag belv sjuk, ligger pall i sängen, men om några dagar är jag med i matchen.. Så Ni alla vet..

    sugen på att komma igång ...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...