fredag 17 januari 2014

Vad som händer här

Tack för all pepp angående gårdagens rejäla opepp. Tack och lov känns det betydligt bättre idag :)



Härligt med fredagsfeeling idag, eller hur?! I helgen väntar en rejäl dust med uppsatsen som fortfarande inte är klar. Den har fått vila över julen, men nu är det hög tid att damma av den för nu tusan skall den bli färdig. Det är så grymt segt bara...  Nu när vi jobbar för fullt båda två är det inte helt lätt att få ihop tid att sitta ihop heller. Dessutom är vi inte helt överens med vår handledare men vi får väl helt enkelt lita på att han kan det här bättre än oss. Men just nu skiter jag i vilket och gör bara som han säger till oss. Så roligt skall jag ha det i helgen. men jag hoppas på att hinna med lite pulkaåkning också...Vad har ni för planer?

Kram Anna

7 kommentarer:

  1. Aj aj det är det värsta när handledaren tycker en sak och ni en annan. Sedan kan det ju vara så att examinatorn går helt på er linje. Allt är ju tycke och smak och ett spel för gallerian kan jag tycka. Hoppas det går bra ändå.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Så bra att temperaturen på humöret höjts lite igen :).
    Beträffande uppsatskrivning så har jag inget annat att säga än att jag tycker att det är så otroligt tråkigt. Skrev en 5-poängsuppsats när jag kompletterade min sjuksköterskeutbildning en gång för hundra år sedan ( eller 14 närmare bestämt...). Jag blev så himla irriterad på handledaren som ville ändra på precis allt vi skrivit! Vi hade många duster om detta, då jag hävdade att det tillslut skulle bli hennes uppsats och inte vår. Vägrade att göra som hon sa i mångt och mycket, och se - det gick vägen ändå. Examinatorn tyckte att det var hur bra som helst.

    Lycka till med uppsatsskrivandet, och hoppas att du snart kan se ljuset i tunneln beträffande detta :).
    Fortsatt trevlig helg och stor kram!

    SvaraRadera
  3. Inte kan du väl sitta med en tråkig uppsats heeela helgen? Lite måste du ju få njuta. Häll upp ett glas vin, tänd en brasa och ät lite godis, det brukar pigga upp mig i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Lycka till med uppsatsen, hoppas du får tid över till lite annat också:) Kram Maria

    SvaraRadera
  5. En sådan vacker bild! Hoppas din helg blir skön!

    SvaraRadera
  6. Hej Anna!
    Gör klar uppsatsen!! Jag drogs med min ett bra tag. Hade några saker jag skulle ändra innan den blev godkänd och jag skjöt upp det länge. Var så trött på den till slut och kom inte heller helt överens med min handledare. Jag kände att hon petade i den och drog den i en riktning jag inte ville. Men bara svälja stoltheten ibland och vilken lättnad när den var helt färdig!
    Lycka till!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna för att uppsatsskrivandet går bra. Kram.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...