onsdag 29 januari 2014

En kopp varm choklad fylld med värme och kärlek




Pia, vars blogg jag älskar, brukar ofta skriva så härligt att varm choklad liksom är svaret på alla frågor och att varm choklad är så mycket mer än varm choklad. Det är värme och det är kärlek serverad i en kopp... Och jag tycker att det är så vackert. Och klokt... 


Välbehövlig ledig dag att ladda slutkörda batterier på. Livet är härligt och jag trivs verkligen med mitt nya jobb. Men vila behöver jag mycket mer än vad jag tar mig tid till. Det är så förrädiskt lätt att ramla in i gamla mönster nu när jag jobbar igen. Mönster som en gång placerade mitt pannben rakt in i en hård tegelvägg. Mönster jag trodde jag hade brutit med för evigt... 

Min almanacka är välfylld. Mestadels med roliga saker och även med de små äventyr som jag uppskattar så. Men att lyckas balansera upp alla roligheter med vila är en av mina allra svagaste punkter. Jag behöver ständigt varje dag jobba med mina tankar som drar paralleller mellan vila och lathet.  

Som sagt... 

Det var ju det här med att vara lite snäll mot sig självSannerligen någonting att jobba på. Med en stor kopp varm choklad fylld med värme och kärlek...

Kram Anna

9 kommentarer:

  1. Så gott det ser ut. Skönt med lediga dagar och då gäller det att våga faktiskt bara slappa och vila. Inte så lätt att göra som det är att säga det...

    SvaraRadera
  2. Va gott! Skulle kunna ta en kopp direkt, Karin

    SvaraRadera
  3. Nej det där med att tillåta sig själv att bara vara är svårt. Att inte känna sig som en latmask bara för att kroppen behöver lite vila. Fortsätt jobba på det, att låta kroppen bestämma takten. Och njut av en kopp varm choklad under tiden. Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Jag dricker sällan varm choklad men när jag gör det så är det gudomligt gott... trevligt med roligheter men lyssna på kroppen!
    Ha en fin kväll
    kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. Ta det lugnt snälla du! Du vet hur lätt det är att hamna där igen. Leta rätt på ditt andningsankare och var här och nu och som du säger - var snäll mot dig själv. Gott med choklad, då är man ju lite snäll mot sig själv.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Var rädd om dig Anna! Att välja bort även det roliga är svårt men som du skrev, ack så nödvändigt! Ganska mysigt att ta det lugnt och bara vara hemma tycker jag, läsa böcker eller bara vara.
    Kul att du trivs så bra på jobbet!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Ja man måste ta hand om sig själv. Stor kram.

    SvaraRadera
  8. Det var just det, att vara snäll mot sig själv. Hamnade lite på kant direkt, även om det bara varit kul saker.

    Kram N

    SvaraRadera
  9. Det är inte så lätt det där - när man vill så mycket, lockas av så mycket och så lätt blir inspirerad…. Och det i sig är ju en otroligt härlig egenskap som ju har sin uppenbara baksida. Man kan ju tänka i alla fall att det är för att du är en så positiv och härlig människa som du hamnar i trubbel ;)
    Och chokladen, ja tack på en gång!
    KRAM Cecilia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...