måndag 8 oktober 2012

Veckans nya vana Vecka 12

Att tandhälsan är lika viktig som den övriga hälsan vet vi allihop. Men iallafall jag är ganska så dålig på att sköta den. ja, det är klart att jag borsar tänderna som man skall, jag äter inga sötsaker mer än på lördagar och visst använder jag tandtråd någon gång då och då (när det börjar närma sig besök hos tandläkaren) men även om jag VET att mina tänder skulle må oerhört bra av att bli sköljda med flour varje dag så slarvar jag med det alldeles för ofta. Så nu, utan återvändo...

Varje dag framöver skall mina tänder få sig en omgång med flour!

 
 
PS: Ni som undrar vart sammanfattningen när det gäller Vägen mot 40 från september har tagit vägen. Den kommer. Promise! Augustisammanfattningen hittar ni här!
 
/Anna


4 kommentarer:

  1. Åh nu fick jag lite dåligt samvete, jag sköljer aldrig tänderna i fluor, kanske dags att börja!
    Hoppas din dag varit bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Härligt Anna! Gillar dina nya vanor. Heja dig!

    Jag måste erkänna att jag faktiskt är rätt duktig med mina tänder. Borstar dem 2 ggr om dagen, använder tandtråd och flourtabletter. Kanske för att gå till tandläkaren är bland det värsta jag vet. ;)

    Lycka till med din nya vana!

    Kram Lotta

    Ps. Tokgillar din nya header. Ni är så fina tillsammans.♥

    SvaraRadera
  3. Vad svårt det är med nya vanor! Men bra när man lyckas :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag är också noga, för tandis är min bästa kompis. Hon håller koll mao...

    kramkram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...