torsdag 4 oktober 2012

Ledig torsdag!

Hemma idag.

Min handledare skulle iväg på utbildning och jag fick vara ledig. Välbehövligt är dagens underdrift. Att gå från att vara säker i sin yrkesroll till att vara student och totalt tafatt är en prövning. Man trampar sin handledare på hälarna, känner sig i vägen och bakfram. Känner ett behov av att visa framfötterna men vet inte vad man skall sätta händerna i. När man skall säga någonting smart och intelligent så kan man inte fokusera tankarna nog att ens kunna uttrycka sig. Man repeterar samma frågor om och om igen och man VET hur mycket energi det går åt för att ens handledare att både ro iland sitt jobb och handleda samtidigt... Ja, det är en pärs att vara student helt enkelt ;)
 

 
Ute vräker regnet ner som det gör varje dag och jag är tacksam  över att inte behöva gå ut. Här händer inte mycket. Har i och för sig både kört dagens avslappning och ett kort pass med hantlarna,  duschat, krängt på mig myskläder men även om jag borde sätta tänderna i min hemtenta så VET jag att det inte kommer bli någonting med det idag. Hjärnan behöver helt enkelt vila ordentligt!
 
 

3 kommentarer:

  1. Vila, gumman! Det behöver man också ibland.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis din känsla, det är jobbigt. Men jag hoppas att du tycker att det är roligt så att du får lite energi utav det trots att det tar mycket energi från dig och att du kan försöka att släppa lite på kraven, du kommer att klara det så bra ändå.
    Hoppas att du kan vila ordentligt idag och fylla på med lite ny energi! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Studentlivet - så härligt men ändå så energikrävande!! Hoppas det gått bra för dig idag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...