måndag 1 oktober 2012

Jag tycker inte...




Femte måndagen i utmaningen Jag.... och jag tycker inte...

...
Om att köra bil. Överhuvudtaget.... Ogillar verkligen!

...
Om clowner! De är verkligen hur läskiga som helst. Har aldrig fattat grejen!

...
 Att föräldrar borde dricka några större mängder alkohol när deras barn är med. Skall man festa gör man det utan sina barn! Tycker jag!

...
Att det någonsin kan bli för varmt och soligt i Sverige! De som klagar på värmen på sommaren vet inte vad de pratar om ;)

...
Om när livet bara rullar på okontrollerat och oreflekterat.

...
Om deckare. What's the thing liksom? Är inte verkligheten tillräckligt brutal? Va va va????

...
Att bloggvärlden är sådär ytlig som den ofta beskrivs. Jag tycker tvärtom att den är full av vänlighet, omtanke och kärlek. Det är iallafall min erfarenhet!

...
Att det är ett dugg kul att städa. Nä, fy sjutton vad trist det är. Får tvinga mig själv varje gång det är dags att ta tag i sunkhemmet.

...
Att våra barn tjänar på att ha curlande föräldrar. Självständiga ungar är vad vi vill ha och inte några förslappade egoister som inte klarar av att lösa någonting själva! Att sopa banan framför sina barn är inget bra för framtiden! Och att inte göra det innebär INTE att man inte är en engagerad förälder! Basta!

...
Att det är viktigt med dyra bilar, prylar och yta. Däremot är viktigt med kärlek!

...
Om regn, kyla och mörker. Do I need to say more?

...
Att måndagar är den bästa dagen i veckan!

...
Att vårt land skulle slå sig för bröstet. Vi är inge vidare på att solidariskt hjälpa de som kommer hit från andra länder, de som föds och växer upp under sämre förhållanden än vi andra och de som har det motigare i livet än de flesta. Alla har inte samma möjligheter så är det bara! Men alla borde få samma förutsättningar till ett bra liv!

...
Det skall bli speciellt jobbigt at passera 40-års strecket nästa sommar. Tro det eller ej, men det känns ganska okej faktiskt. Det var betydligt värre att fylla 30 ;)


Typ så....


9 kommentarer:

  1. Jag kan bara nicka och hålla med i allt det du skriver om att du inte tycker om.

    SvaraRadera
  2. Och jag kan ju bara säga: Välkommen i 40 års gänget nästa år ;-) fniss!!!

    SvaraRadera
  3. Du är klok du! Och det där med deckare har jag aldrig heller fattat!

    SvaraRadera
  4. Så många kloka tankar! Jag tycker inte heller om clowner, de är ju jätteläskiga! Och hur skulle det någonsin kunna bli för mycket sol och värme? Och du är så fin! Kram till dig!!!

    SvaraRadera
  5. Jag kan hålla med dig med så otrolig många punkter! Håller även med Elin: Du är klok du!

    SvaraRadera
  6. Åh vilka kloka punkter i stort och smått!!!

    SvaraRadera
  7. håller med dig om det mesta..men måndagar är min bäst dag(EFTER FREDAGAR DÅ)

    Ha det gott!! Kram kram Sanne

    SvaraRadera
  8. Håller med om väldigt mycket här! I synnerhet det du skriver om bloggvärlden. Och om barn,föräldrar och alkohol. Verkligen det sista!

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Underbar bild av dig. Den tycker jag att du ska sätta upp i en ram på väggen. :)

    Så kul att få ta del av dina tankar. Och visst är det härligt att man inte behöver tycka lika, att mångfald berikar. För jag är ju en av de där som älskar att köra bil, som tokgillar deckare, som med musik eller en bra cd-bok tycker att det är rätt avkopplande att städa om jag får göra det i min egen takt och som gillar måndagar. ;)

    Kram på dig

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...