onsdag 26 september 2012

Vet ni?

 

 
En kul grej som jag har glömt av att berätta för er...
 
I säkert tio år har en av mina stora drömmar varit att någon gång få skriva en egen bok. Lusten har funnits men typ NOLL idéer om vad den skall handla om. Och så en tidig söndagmorgon för två veckor sedan vaknade jag alldeles för tidigt och hade berättelsen helt klar för mig. Bara poff sådär kom den och landade i skallen på mig. Den var så bra att jag var tvungen att slänga mig upp ur sängen och skriva upp den. Helt galet kul!
 
Nu har jag ju ingen tid över huvud taget att skriva på någon bok, men eftersom jag äntligen vet vad jag skall skriva om så känns det inte som om det är någon panik. Har suttit och småpillat lite grann och har väl knåpat ihop i runda slängar 6000 ord och lillasysters omdömme när hon fick läsa var att det var ju inte skitdåligt iallafall ;)
 
Gissar att det kommer att ta lååååång tid att skriva den men det gör liksom ingenting. För jag har ju drömt om det så länge och då skall jag se till att njuta av att skriva när tiden passar och inspirationen infinner sig. Sedan om det blir en riktig bok eller inte känns inte riktigt lika viktigt, bara jag får skriva den så kommer jag vara lycklig!
 
Så var det med det :)
 
 

4 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt!! Det är bara att satsa! Och ha kul under tiden :)

    SvaraRadera
  2. Absolut ska man göra saker som man drömmer om! :) vad kul att bara vakna upp och veta! :)

    SvaraRadera
  3. Absolut ska man göra saker som man drömmer om! :) vad kul att bara vakna upp och veta! :)

    SvaraRadera
  4. Härligt Anna! Bara skriv av hjärtans lust. Som jag har sagt tidigare - varför vänta? Ta de små tillfällen du får att skriva. Även om det bara är 5 minuter så är det 5 minuter mer än ingenting alls. Rumpan på stolen helt enkelt.

    Lycka till kära vän och en dag så träffas vi där på bokmässan över en fika innan vi rusar iväg för att signera våra böcker. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...