måndag 17 september 2012

Jag bor...

 
... i en bostadsrättsfyra på 104 kvm
... i en typisk småstad med dess fördelar och nackdelar
... med närhet till två sjöar, men det är havet som jag ständigt längtar efter
... i samma lägenhet sedan 2001 och i samma hus sedan 1993 och i samma stad sedan 1991
... lite för trångt
... tillsammans med min älskade familj
... på andra våningen av tre
... fem mil från Göteborg
... sommartid i en skruttig, med högt älskad, lånad liten stuga vid havet
 
 
Saken är den, jag tillhör inte dem som ser mitt hem som min borg. Nej mitt hem kan finnas vart som helst, vart de fyra väggarna ligger är inte viktigt. Jag har oerhört lätt att känna mig  hemma nästan vart som helst och för min del är det inte hemmet som är min trygghet, utan det är min familj som gör att jag känner mig hemma.
 
Vart bor ni?
 
 

2 kommentarer:

  1. Oh, vad fint du bor! Bilden du visar känns verkligen du :) Jag är en otrolig hemmamänniska... Men hemma är nog i mitt hus eller hos mamma ;)

    Ha en fin dag! kram

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt tycker jag. Fin bild på samlingspunkten (bordet) :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...