tisdag 25 september 2012

Se det vi har

Jag är rätt bra på att titta bakåt på saker och ting, alltså på saker som hänt i mitt liv och oftast är det på det dåliga sakerna. Vem gör inte det egentligen?! Det är så himla lätt att fokusera på allt det dåliga, och jag är så trött på det. Jag tycker vi ska vara glad och uppskatta det vi har.
Har en liten uppgift till er alla, tänk till riktigt ordentligt...och inte på sådant ni vill ha, utan på sådant ni redan har i era liv. Dela gärna med er så kan vi inspirera varandra! :D

Saker jag har i mitt liv som gör mig glad:
*Min omgivning (min familj,vänner och pojkvän) tycker om mig för den jag är. Det gör att även jag uppskattar och tror på mig själv.

*Jobb = pengar... vet att pengar inte betyder allt i ens liv, i alla fall inte för mig. Det är egentligen ganska oviktigt. Jag är inte en person som vill ha en massa prylar, märkeskläder eller dyraste huset i Kalifonien. Pengar behöver man för att överleva så är det bara. Glad kan man inte vara om man inte lever.
 
*Skapa gör mig så otroligt glad och fridfull. Det kan vara måla, sy, pysla eller laga mat. Får jag inte göra detta blir jag så rastlös och knäpp.


2 kommentarer:

  1. Det är fint att kunna känna glädje och tacksamhet!

    SvaraRadera
  2. Fint att fokusera på det man åstadkommer och det man är stolt över. Viktig tanke!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...