tisdag 4 september 2012

Hungerspelen

 
Fick äntligen sett Hungerspelen härom dagen och eftersom jag inte alls har tålamod att vänta på de båda nästa filmerna för att få veta hur historien slutar så fick jag helt sonika sätta mig och läsa böckerna. Har nu plöjt de två första på två dygn och även om jag kanske borde lägga lite tid på kurslitteraturen istället så är det så löjligt spännande att jag bara måste fortsätta! det är så grymt härligt när man fastnar i böcker sådär och bara inte kan lägga dem ifrån sig.
 
Man glömmer tid och rum och bara låter sig uppslukas. Lite nackdel bara när det finns annat man borde ta tag i kanske, men å andra sidan får jag väl bara vara lycklig över att koncentrationsförmågan faktiskt fixar att läsa igen!
 


4 kommentarer:

  1. Åhh den filmen var hemsk, men bra :)

    SvaraRadera
  2. När jag väl får en spännande bok i handen sträckläser jag. Blir helt uppslukad..
    Har inte sett filmen men hört att den är spännande!
    Äckelregn vill vi inte ha, fram för mer soool!!

    kram

    SvaraRadera
  3. Vad lustigt! Jag kände samma sak och lyssnar på böckerna på ljudbok (inte samma sak men det är det enda som fungerar med två små). Hittade dem endast på engelska men det går ju kanon det med! Haha. Började igår så jag är inne på första boken... Vet ju hur det går men måste ju läsa den ändå, boken är ju alltid bättre! Fast jag tycker de fått med det mesta i filmen för en gångs skull... :)

    Ha en fiiiin dag! kram

    SvaraRadera
  4. ...det finns en fortsättning alltså? Hade jag ingen aning om. Jag gillade faktiskt inte alls filmen. Men det finns ju en chans att jag gillar böckerna. Det brukar kunna vara så :)

    Tack för hurrandet! Hörde det! :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...