onsdag 12 september 2012

Glasögonorm

 
När jag gick i skolan förra gången och det var dags att skriva C-uppsats så drogs jag med en hiskelig huvudvärk i flera veckor. Till sist gick jag och kollade upp min syn och den var ju inte...hmmmm.... så bra! Optikern sa till mig att jag skulle märka sådan skillnad med glasögonen på att jag skulle välja att ha dem på hela tiden.... Eller inte!!
De var som att gå runt med en cykel i ansiktet och när jag pratade med folk ansikte mot ansikte så kändes det som om jag stog bakom en fönsterruta.
 
Därför åkte de av så fort jag tagit examen och jag har inte använt dem sedan dess.... förrän nu. Har man pluggat en hel dag så sitter huvudvärken där som ett smäck igen.
 
Kanske att jag kommer att  vänja mig denna gången?
 
 


4 kommentarer:

  1. Jag fick mina första för två år sedan, använder dem vid bla bilkörning.
    Den huvudvärken som kommer när man inte ser ordentlig, är hemsk..

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. J, visst är den. Det värsta är att den kan ta dagar innan den släpper även efter man har fått på sig brillorna. Nä usch!

      Kram

      Radera
  2. Åhhhhh så fiiiiiina! Du är ju underbar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...