onsdag 10 augusti 2011

LCHF Lövbiffsgryta


Inte så avancerat men ändå supergott! Ibland är det enkla det allra godaste. Hade troligen gjort sig ännu bättre med blomkålsris till, men orken räckte bara till att koka lite broccoli...

LCHF Lövbiffsgryta ca 6 portioner

Strimla ett gäng (ca 20) champinioner, 500 gram lövbiff och 1 gul lök. Stek i en rejäl klick smör. salta, peppra. Häll på 3 dl grädde och 2 dl cream fraiche. Koka upp och tillsätt Dijon senap efter smak. Jag tog ca 2 msk. På med lite soja och småputtra en stund! Klart!




3 kommentarer:

  1. Ser jättegott ut! Kör som sagt LCHF jag med och mår jättebra av det!

    SvaraRadera
  2. Lövbiffsgryta är gott! Jag brukar stoppa i strimlad rökt skinka och körsbärstomater också!

    SvaraRadera
  3. låter gott! jag ska snart köra igång med lchf och då ska jag testa detta :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...