måndag 15 augusti 2011

Hösten är här...

Många jag känner menar att hösten är den allra härligaste årstiden. Luften är hög och klar, det är inte längre så varmt. Livet är tillbaks i gamla vanor och man kan varva svamppromenaderna med mysiga kvällar med tända ljus och bla bla bla...



Eftersom jag själv är en sådan extrem sommarmänniska och rent ut av tycker illa om vintern har jag alltid haft svårt att njuta av hösten. För mig innebär det att sommaren är över och att den långa, hemska vintern lurar bakom hörnet.



Men i år har jag bestämt mig för att försöka ändra mitt synsätt något. Varför avsky hösten bara för att vintern är förfärlig och kommer därefter. Hösten är ju så mycket, mycket  härligare. Så i år skall här ta mig tusan försöka njutas....




4 kommentarer:

  1. Hösten kan ju faktiskt vara helt underbar! Hög klar luft och soliga dagar. Enormt vackra skiftningar i träden och så får man ju faktiskt tillåtelse att både tända ljus och lampor om kvällarna samt äntligen klä på sig sina härliga koftor :)

    Grattis till kameran! Det är bra kamera det där, jag hade föregångaren till just den modellen för många år sedan.

    Jag önskar dig en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Jag är en riktig höst människa, älskar alla färger ren luft, härliga promenader och allt blir så lugnt.Skolan börjar, ordning på rutiner. krypa in i sitt bo och tända ljus och dricka te och bara vara.Jag gillar alla årstider även vinter fast den kan vara lite lång.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Appselut, njutas är livets melodi baby ;)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  4. Nja, lära mig njuta av hösten kanske jag kan klara av. Men vintern. No way ;-)

    /Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...