lördag 16 augusti 2014

Att planera en ledig lördag



Lördagmorgon och jag har redan varit uppe en stund. Inte gjort något vettigt förstås, men kravlat mig ur sängen för att undvika att somna om. Planen var ett morgonpass borta på boxen, det var därför jag ställde väckarklockan, hade aldrig kommit upp annars. Men kroppen säger vila från träningen idag efter ett tufft pass i går och jag tänker vara förnuftig nog att lyssna på den. Har en skön obokad helg framför mig och det kan ibland göra mig lite handlingsförlamad. Så mycket jag vill göra att jag inte riktigt vet i vilken ände jag skall börja. Kanske få upp mina hjärtan som äntligen är hos mig igen ur sina sängar kan vara en bra början. I nästa vecka börjar skolan och de har fortfarande inte lyckats särskilt bra med att vända tillbaka dygnet... Kanske de har någon bra idé om vad vi skall sysselsätta oss med idag. Tror ni de är sugna på att fixa gardiner till köket, åka och handla eller köra storstädning???? ;)

Hoppas på en fin lördag för er alla! Kram Anna


3 kommentarer:

  1. Skönt med en oplanerad helg. Jag njuter av detsamma i dag. Imorgon ska vi hänga en stund i stallet, men annars fritt fullt av vila. Kram.

    SvaraRadera
  2. Låter härligt med en dag som ligger öppen. Hoppas du har njutit den!

    Mina ungar lyckas aldrig vända dygnet rätt innan de börjar skolan. I år tror jag det är värre än någonsin, så vi ser fram emot en jobbig första vecka i skolan :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni fick en fin lördag och hittade på något skoj att göra! Att väcka barnen känns så hårt, även om man vet att det är det enda rätta för att ställa tillbaka dygnet till skoltid. Vi fick börja gå upp redan förra veckan, så jag har övat länge på att tycka det är roligt att väcka barn... ;) Kram Maja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...