tisdag 26 augusti 2014

Att lämna ifrån sig ett litet livstecken

Ojojoj vad blogginläggen lyser med sin frånvaro här. Det är full rulle nu kan man säga. Hur mycket som helst på jobbet. Vilket medför att timmarna jag samlar på mig för att kunna vara ledig när eleverna har skollov tickar på i en väldig fart. Min tjänst är ju bara på 80% och det innebär att jag skall vara ledig en dag i veckan. det har inte hänt ännu kan man säga... Men det är roligt, väldigt roligt faktiskt. Speciellt nu när eleverna är på plats igen. Det är ju dem det är roligt att hänga med. Att sitta på möten dagarna i ända är ju inte fullt lika kul ;)

Den lilla lediga tiden jag har haft sedan jag började jobba efter semestern har jag tillbringat antingen tillsammans med mina barn, på gymmet eller i sängen. Mycket mer har jag inte hunnit med. Men det är ju okej. Umgås med mina barn, träna och sova är ju mina favoritaktiviteter här i livet. Hoppas dock att det blir lite mer luft i kalendern framöver, för det hade ju varit fasligt trevligt att hinna träffa lite kompisar också. Och att hinna blogga. Det är saker jag saknar och längtar efter. Men det kommer framöver. När saker och ting börjar rulla på lite bättre på jobbet. För just nu är det mycket som skall falla på plats. En ny termin, drygt hundra nya elever och en ny skolsköterska... det är klart att det tar lite tid innan allt är på plats :)


Ha det bäst! Kram Anna


1 kommentar:

  1. Nytt jobb, nya rutiner. Så är det för mig också men jag antar att pusselbitarna kommer att falla på plats allt mer för både dig och mig. Och skapa den där luften. Kram.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...