onsdag 27 november 2013

Att vara på rätt plats

Veckorna rullar på i 180 just nu och inte hittar jag någon direkt tid för fotande eller skrivande just nu. Men vet ni, det gör faktiskt inte jättemycket alls, för även om jag saknar det så tillbringar jag dagarna med att göra andra saker, som är roliga de med! Mitt nya jobb innebär så mycket förändring i mitt liv. Nu har jag förvisso bara varit där i tre veckor, men jag tror minsann att jag har hamnat på helt rätt plats. 

För första gången på länge så känner jag att jag står på rätt ställe i livet. Jag är lycklig över att få pröva på ett jobb som utmanar mig, och det rejält, men som även ger mig en frihet att växa utan att ramarna känns för tighta. Jag tror att jag har hittat ett jobb där jag, min kompetens och  mina kvalitéer tas tillvara.  Ett jobb som inte dränerar mig på energi trots att vi befinner oss i den värsta månaden på året. Och det gör mig glad. För ett tag tvivlade jag på om jag någonsin skulle hitta hit.

Slumpen gjorde att jag fick chansen, eller vad det ödet måntro? Min magkänsla sa att det var rätt och från och med nu skall jag lära mig att lyssna på den. Jag skall fortsätta att våga slänga mig ut när utmaningarna ligger frestande men även skräckinjagande framför mig, för om jag inte själv litar på min egen förmåga, vem skall då göra det? 



Jag är så himla glad och tacksam för att jag nu får göra det som jag drömde om, att jobba som skolsköterska. För det är en ynnest att få lov att hänga med härliga ungdomar dagarna i ända (Dessutom utan att behöva sätta betyg på dem)

Och helt plötsligt får liksom hela livet en ny mening igen :)

Kram Anna


4 kommentarer:

  1. Det är helt underbart att läsa om att du har hittat rätt här i livet!

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. En härlig känsla, och viktig. Vi spenderar så många timmar av vår vakna tid på ett arbete.

    Grattiskram!

    SvaraRadera
  3. Det låter så härligt! Vad roligt för dig!

    SvaraRadera
  4. Jättejätteroligt att höra att du trivs. Blir uppriktigt glad för din skull. Skolsköterska på gymnasiet, ja, det skulle jag kunna tänka mig. Skönt att veta att det finns alternativ som faktiskt lockar.
    Kram min fina!
    Cecilia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...