måndag 11 november 2013

Att byta väg



I morgon är det dags på riktigt...

Fuskade förvisso lite grann förra veckan och träffade mina nya kollegor, men i morgon är det dags att börja jobba på riktigt. Det pirrar ordentligt i magen (precis som det skall göra) och gissningsvis kommer jag att sova som en kratta inatt. Men jag längtar. Faktiskt så längtar jag så in i bomben. Naturligtvis snackar vi skräckblandad förtjusning, men vad gör det? Redan i morgon kväll kommer den värsta skräcken vara över och då kommer förtjusningen ta över. För vet ni, det här var ju mitt mål redan för länge, länge sedan, jag hade visst bara glömt av det...

Jag har prövat flera andra vägar, trott de varit de rätta, men har fått vända om för att det inte har blivit rätt för mig. Kanske visar det sig att inte heller denna är den rätta, men det tar vi då. Nu njuter jag till max över att ha fått möjligheten att vandra framåt på för mig, en helt outforskad stig...

Tro sjutton att det är pirrigt :)

Kram Anna

13 kommentarer:

  1. Jag önskar dig LYCKA TILL nu. Det kommer att bli kanon. Gud så spännande.
    Önskar dig nu en fin fin vecka, kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Låter riktigt spännande och roligt. Lycka till.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. även jag skall byta väg, trodde jag hittat rätt i hemsjukvården men icke sa nicke.. nu går jag vidare mot nya mål, och nya uppgifter.. from 1/12 , känns lite pirritt redan nu..

    kram och lycka till ..

    SvaraRadera
  4. Vilken spännande stig du går in på nu. Min stig är just nu väldigt snårig och jag vet inte om jag valt rätt. Det jag vet är att många felval tidigare har gjort att jag är där jag är idag. Sov gott och lycka till.
    kram helena

    SvaraRadera
  5. Lycka till med allt nytt och tänk att på att du nått ditt mål!! Så himla bra!!!!! :) Grattis till dig!!!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Heja dig, det kommer att gå strålande imorgon. Kram Victoria

    SvaraRadera
  7. Lycka till! Spännande. . . :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  8. Lycka till på nya jobbet! Jag övertygad om att det kommer gå superbra!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  9. Hoppas din första dag blev en bra sådan! Alltid nervöst med nytt jobb men det lägger sig ju efter ngn eller några dagar! Sund inställning du har till drömmar, att de kan förändras, att man kan ta fel men att man helt enkelt får prova sig fram!
    Sköt om dig Anna!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Lycka till på jobbet idag!!! Hoppas att det är den rätta vägen nu...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Men vad spännande, klart det är nervöst. Jag önskar dig lycka till, hoppas din första dag blir riktigt bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...