torsdag 7 november 2013

Att vänta och att längta


Alltså, fy, är det inte bara för eländigt väder ute nu? Kallt, blåsigt, regnigt och mörkt... Jag vet att jag vid ett svagt ögonblick här på bloggen lovade att omfamna hösten istället för att förbanna den, men allvarligt, hur lätt är det egentligen en dag som den här?  Nej, nu parkerar jag ändan i soffan och ingenting i världen kommer kunna få mig att resa mig och gå ut igen (förrän i morgon dårå). 

Vad som ändå får mig att känna lite hopp är att det närmar sig december med stormsteg. Och i december, då skall det minsann julmysas till 100 %. Det skall bakas saffransbullar och det skall tändas ljus i massor, det skall pyntas och det skall drickas glögg. Det skall pysslas, göras julgodis och skall det lyssnas på julmusik. Fast vi suger på den lite till.... Även om jag älskar julen med allt vad det innebär så känner jag nog att magin liksom mattas av om det börjas för tidigt. Nej, ett par veckor till väntar och längtar jag...



Kram Anna

10 kommentarer:

  1. Underbar bild Anna och jag instämmer fullt ut! Detta mörker är ingen favorit, men december längtar jag också till! November brukar vara en bara-stå-ut-så-passerar-den-snabbast-månad för mig.
    Men att sitta uppkrupen i soffan med en bra bok eller film, dricka tea och tända ljus, inte helt fel!
    Glädjer mig så för dig över ditt kommande jobb, det låter så spännande och rätt!
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Fniss jag går all in redan nu, för att just mota bort mörkret o det novembertrista.....men julgranen får allt vänta ett tag till. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Men så lustigt att vi är så många som just idag valt att visa lite julblommor:) Men det är väl höstmörkret som får en att vilja mysa lite:) Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Jag brukar också börja nu, som Tina, för att december ska komma snabbare.
    Men i år vet jag inte vad som hänt, men jag börjar nog närma mig en liten känsla av jullust.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Jag ligger lite lågt med jul fix känns som att det är lite för tidigt ännu för mig, men jag längtar till 1:a advent då man får pyssla till det
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Ja jag väntar några veckor till jag också, men sen så blir det julmys för fullt :).
    Ha en riktigt skön fredag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  7. Ledsen, men nej jag längtar inte. Gillar inte julen. Den borde vara så mysigt och lyckligt, men känns mest som en sanslös stress. Vi har valt att dra ned på julfirandet och skapa andra traditioner som jag passar oss alla perfekt. Alla nöjda och glada :-) Kram

    SvaraRadera
  8. Ja det får vänta lite till.... jag gillar inte julen så mycket, men tiden innan, advent, glögg, pepparkakor, lussekatter mm mm det gillar jag!

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Ja jag håller med dig....lite till får vi vänta. MEN sen du då skall det mysas. Gör dig nu en fin helg från Maria

    SvaraRadera
  10. Ja, alltså det ska verkligen bli jättemysigt med advent och jul och allt. Men jag hinner inte riktigt...det är för snart. Så jag omfamnar nog skitvädret ett tag och stannar i november :)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...