fredag 1 november 2013

Att vara nära nära


Alltså, finns det något härligare än känslan som infinner sig när det börjar närma sig helg. Hela familjen går ner i varv och ett lugn över att ha en lång skön helg framför sig sveper över hemmet. Speciellt en dag som den här. Inget speciellt är inplanerat utan vi ser bara fram mot att vara nära. Äta långfrukost, såsa omkring i pyjamas, glo på film tillsammans, spela kort (och alla tvingas vara med), äta alldeles för mycket godis och kramas. Jädrar vad vi skall kramas. Och förhoppningsvis ladda energi för kommande vecka. För den kommer att utmana mig lite för mycket. Det vet jag redan nu. Men jag får skylla mig själv. Jag glömmer så lätt att jag inte orkar. Men ingen oro över det nu, för snart kommer storasyster hem och jag skall pussa henne och njuta över hur hon kryper ner i sängen mellan mig och hennes pappa i morgonbitti. Att ha alla mina hjärtan nära nära slår allt det mesta... 

Kram på er!

/Anna

7 kommentarer:

  1. Alla hjärtan nära, då är det som bäst, helt klart.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  2. Passa på och njut allt du kan i helgen, så du står rustad inför nästa vecka.
    Det är väl en konst att lära sig att säga nej det blir för mycket nu, eller det kanske inte går överhuvudtaget i vår bransch.
    Var rädd om dig.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt Anna! Inget går upp mot familjetid! Jätte fint kort på dina tre skatter!
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det låter. Jag hoppas att ni fpr en underbar helg och att du kan ladda rejält med energi inför den kommande veckan.
    Ta hand om dig! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Jag ler och nickar igenkännande Anna. Känner så väl igen mig i din känsla. Vilken rikedom det är med närheten till sin familj och sina närmaste. Tid att bara vara tillsammans. Det är guld.

    Och du, det kommer att gå bra nästa vecka. En sak i taget så kommer du att fixa det. Ta hand om dig.

    Njut av din helg vännen tillsammans med dina finingar!

    Varm kram
    Lotta

    Ps. Tack snälla vän för din födelsedagshälsning hos mig. Vad glad jag blev. Tack!♥

    SvaraRadera
  6. Låter som om du har härliga dagar framför dig nu under helgen! Hoppas att du får en bra vecka nästa vecka också! Happy holiday!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...