söndag 3 november 2013

Att lida av lite tvångstankar

Alla familjer har väl sina egenheter och det är väl kanske just det som definierar en familj. Ett gäng personer som har massor av knäppa idéer gemensamt liksom. det kanske är alla knasiga traditioner och idéer som är limmet som håller ihop en familj. Eller vad vet jag?  

Varje gång vi besöker en hamn av något slag så bara måste vi ta kort på när vi står och spejar ner i vattnet. Totalt tvångsmässigt! Har samlat på oss en del bilder genom åren, men dessa är några av favoriterna och de är minnen från Kroatien, Hunnebostrand och Kivik. Helt normalt beteende... Och bara en av alla konstiga exter vi har för oss...





/Anna

12 kommentarer:

  1. Ha ha, roliga ni är :-)

    Ha en skön söndagskväll.

    Kram N

    SvaraRadera
  2. Haha. Tokigheter när de är som bäst. Kram.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig idé! Den får ni inte sluta med! Barnen kommer att älska de där bilderna när de blir vuxna!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Haha, vad kul ni är. Härliga bilder! Vår familj är rätt knäpp, men jag kan inte riktigt förklara på vilket sätt ;)

    SvaraRadera
  5. Vad roliga ni är! Visst behöver man lite "knäppa" traditioner i familjen, jag tror också det ger gemenskap och håller i hop. Ha det gott och fina bilder! Kram från Maria

    SvaraRadera
  6. Hihi underbart!!! Härliga bilder!! Jag tror nog att många familjer har sin lilla grej! Vi har också våra tokigheter!

    Kram och ha en fin start på veckan!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Ha, ha ni är för härliga, vilken underbar familj ni är. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. hihi vilken härlig tvångstanke! Ser underbart ut! Finns ju ett ordspråk som jag håller hårt på: " Det underlättar att vara lite knäpp"! ;-) Och min son han frågar mig varför underlättar det mamma, och jag försöker förklara att man ju har roligt om man ibland gör lite knppa roliga saker! Bara att köra på!!:-)
    Ha en fortsatt fin vecka! Och krama dina fina lite extra hårt!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Tokigt!!! Men det är sådant som gör livet lite roligare och lättsammare! Ni verkar vara en toppen familj! Håll i hatten under veckan, förstod att du hade en intensiv vecka framför dig Anna!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. haha... vilken underbar tradition! Härliga bilder!

    SvaraRadera
  11. Härligt! Vilken rolig grej:) Jag tror att det är som du säger att det är traditioner och vanor som gör er till en familj, jätteviktigt! Och vad kul att göra t.ex. ett kollage med alla bilderna sedan:) Fin fortsättning på måndagen önskar jag dig! Kram!/tanja

    SvaraRadera
  12. Haha, ja det är fint att ha sina familjeknasigheter. Vi kan till exempel inte vara nprmala när vi ser Downton Abbey, vi måste klä ut oss och baka scones och koka marmelad... :) Kram!!!
    http://www.adlibris.com/se/bok/franska-bakverk-9789127134614

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...