söndag 4 januari 2015

Att vara kvar i ledighetsbubblan




Jisses vilka slappa dagar. Som vanligt är vi grymma på att vända på dygnet så fort vi är lediga men nu börjar det brinna i knutarna att hinna vända tillbaks det igen för vardagen är bannemig snart här! På onsdag tänker jag att jag skall jobba och barnen börjar skolan på torsdag igen. Inte går det att sitta uppe till mitt i natten då. Att sova till klockan är elva och inte komma ur pyjamasen förrän det är dags att hoppa i den igen. Det håller inte ;) 

Planen för dagen var att slänga ut den barrande granen och stuva in julgrejerna i förrådet igen, men det gick visst lite sådär med det... Läsa, lyssna på musik, spela kort och bara soffhänga är ju så mycket mysigare... Kanske är det i morgon det händer... Kanske är det även då vi gör något åt det tomma kylskåpet. Det ekar tomt, men inte ens det har fått oss att klä på oss för att cykla och handla. Men hemmabubblan är rätt härlig att stanna i ändå...

Kram på er /Anna

5 kommentarer:

  1. Haha, ja ledighetsbubblan gillar jag skarpt :).
    Må så gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också bubblan men vardag och rutiner är välkommet!
    I fredags jobbade jag och imorgon jobbar jag men det har känts ok, fast med en liten här hemma så har vi inte riktigt vänt på dygnet....
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Åh, att göra ingenting är ju hur mysigt som helst!

    SvaraRadera
  4. Bubblor är rätt ok ibland. Kram på dig. Från Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...