lördag 3 januari 2015

Att göra lite prioriteringar och att sätta upp mål


Som vanligt så tycker jag ju att det är vansinnigt härligt med ett nytt år. För mig är det viktigt att få göra bokslut med det gamla och att dra upp riktlinjerna inför vad som komma skall. Det handlar inte om några direkta nyårslöften utan bara lite tankar på vad som skall få forma mitt liv det kommande året. Jag tycker att det är skönt att skriva ner mina målsättningar och kunna gå tillbaks och läsa dem igen om jag skulle känna mig vilsen. Här finns inga måsten och inga borden. Det här är bara vad jag vill, vad jag längtar efter och vad jag kommer må bra av...

Prioriteringar 2015:

Att älska. Mina barn, mina vänner, min familj, mig själv och min omvärld.... Jag tror att kärlek är lösningen på det mesta och det bästa sättet att rädda den här planeten från undergång är att sprida den. Att älska villkorslöst är att öppna upp sitt eget hjärta på vid gavel, med risk för att bli sårad förstås. Men den risken är bara att ta. Det är det enda sättet...

Att vila. Reflektion och återhämtning är inte bara livsnödvändigt utan också väldigt skönt och utvecklande. Jag vill älska yogan igen. Jag vill stirra på himlen och stilla intensiva tankar. Jag vill sova så mycket som min kropp behöver. Jag vill vila i nuet och njuta av livet. 

Att säga ja. Att inte låta mina egna rädslor stoppa mig. Livet blir bara så fantastiskt som man själv gör det. Om man bara vågar släppa taget en smula så väntar äventyren bakom hörnet.
   

Konkreta mätbara mål 2015:

Klara av att göra en pullup och ta 100 kg marklyft, Borde gå med lite jävlaranamma! För att klara detta tänker jag fortsätta äta och träna bra. Sedan tror jag att det ger sig av sig själv.

Ungefär så tänker jag. Hur tänker du?/Anna




2 kommentarer:

  1. Vilka bra prioriteringar du har! Låter som om du kommer få ett härligt år! (Och lite jobbigt också kanske, med tanke på ditt mätbara mål...) Själv har jag inte heller några särskilda löften, jag tror bara det kan skapa ångest. Min filosofi är att vara sann mot mig själv. Med det kommer att tycka att det man presterar är okej så det räcker och att känna sig nöjd. Min filosof rimmar ganska bra med dina prioriteringar, tycker jag!
    Önskar dig ett fint år, kram Maja

    SvaraRadera
  2. Kloka tankar och mål. Jag tänker ungefär som du, även om jag skippar det där med 100kg marklyft. Men att fortsätta träna och fokusera på hälsan - absolut! Kram.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...