torsdag 29 januari 2015

Att ersätta kramar med varm choklad


Men seriöst. Hur mycket kan man frysa egentligen? Visst känns det som om kylan går genom ben och märg och det inte spelar någon roll hur mycket man har på sig? Det är ju knappt ens kallt ute men den fuktiga kylan är verkligen fruktansvärt! Hatar verkligen att frysa, det är absolut något av det värsta jag vet. Trots dubbla tjocktröjor, varm vinterjacka, raggsockar, vinterkängor, mössa och vantar så huttrar jag ihjäl mig redan på väg till tåget på morgonen och sedan är det som om kroppen inte tinar förrän jag kryper ner i sängen under mitt varma täcke (iklädd flanellpyjamas och raggsockar)  på kvällen. Nä, fy bövelen säger jag. 

Dricka varmt är bra och att värma frusna händer mot en varm kopp är underbart. Och dessutom är varm choklad som balsam för själen så det blir det en kopp av ikväll. Kanske den får kalla januari att kännas lite varmare... Barnen är hos sin pappa denna veckan så annars kunde eventuellt kramar med dem haft samma effekt kan man tänka. Kanske är det helt enkelt bristen på kramar som gör mig så frusen nu för tiden... ;)

/Anna

5 kommentarer:

  1. Fy, för den här råa kalla kylan det blir när det är regnrusk och blåser, bättre med minusgrader och torr luft.

    Varm choklad kan man aldrig få för mycket av, mums!!

    Ta väl hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Ja fy burr så kallt det är!!!!
    Jag har gärna -5 och vindstilla det känns så mycket varmare!
    Du får kramas extra mycket nästa vecka

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...