tisdag 4 mars 2014

När huvudet strejkar


Men vad skådar mitt norra öga? Lite blå himmel minsann, det var inte igår!

Inte blir det som man har tänkt sig alla gånger. Vaknade med huvudvärken from hell tidigt i natt och lyckades inte på något sätt somna om igen. Varpå det blev en ofrivillig dag hemma istället för på jobbet. Jättetrist förstås... Dock har det onda så smått börjat släppa sitt hårda tag om mitt stackars huvud och jag har lyckats förflytta mig från sängen till soffan. Trist när kroppen sätter stopp för de planer man har, men en viktig påminnelse om att det inte går att ha kontroll över allt här i livet. Säger kroppen stopp i form av influensa, huvudvärk eller annan sjuka så gör den. Ingen större idé att ha ångest över det. 

Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Aj då! Inget kul med huvudvärk... Du har så rätt i vad du skriver att man inte ska ha ångest över att stanna hemma om man inte är frisk, men jag har så himla svårt för det. Kan inte fatta att det ska vara så himla svårt att ta hand om sig själv när man är expert på att ta hand om alla andra....

    Krya på dig och ta väl hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hua, huvudvärk är jobbigt! Hoppas du snart känner dig bättre.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hua säger jag med, som vet precis hur du mått/mår idag. Hatar allt vad huvudvärk heter, just för man knappt kan röra sig utan får ligga blixtstilla. Krya på dig.
    Kram helena

    SvaraRadera
  4. Ja fy tusan för värk, hoppas det har lättat och du känner dig bättre. Ta hand om dig vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Usch och fy för huvudvärk! Jag hoppas att du mår bättre idag Anna? Och inte ska du ha dåligt samvete för att du är sjuk. När kroppen säger ifrån gäller det att lyssna. Annars tar det bara längre tid att bli frisk.

    Ta nu hand om dig riktigt ordentligt kära vän och njut av den där vackra blå himlen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Hoppas du mår bättre nu! Trevlig fredag.

    Kram N

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...