måndag 13 februari 2012

Vem säger...?

Ja ni vem är det egentligen som säger att ni inte räcker till, inte är vacker eller att du inte kan ta dig till toppen?  Är det du själv kanske eller är det någon annan som säger detta till dig? Är det någon annan säg till de att han/ hon inte har någon aning om vad du är kapabel till och motbevisa dem! Ge dig fan på att du kan!

Är det du själv omedvetet som trycker ner dig, får du försöka skärpa dig! Vill du verkligen trycka ner dig själv med allt negativt, vill du inte vara stark och kunna göra vad du känner för, utan att tänka att neh det är ingen ide jag kan ändå inte, eller jag är inte tillräckligt snygg, hon har större läppar än mig eller han har magrutor det har inte jag…! Kasta bort det, så fort en sådan tanke ploppar upp i huvudet på dig, tryck bort den och släng dit en positiv tanke istället, som jag har ju fina ögon, långa ben som andra är avundsjuka på eller jag är nästan alltid glad, detta kan vara en bra början. Allting känns så mycket bättre om du inte trycker ner dig själv!
Lär dig älska dig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...