måndag 13 februari 2012

Islandshästen Bassi

Igår var jag och gudmor M iväg på Islandshäst ridning (min 18-års present), spännande! Innan har jag bara ridit på vanlig häst och detta kan jag säga var en helt annan sak, men minst lika kul! Kändes lite som om man skulle mosa hästen, eftersom hästarna innan har varit enorma ^^.

Vi var ute i skogen och på vägar i två timmar i världens bästa väder! Bassi (min häst) var väldigt rolig, när han kom sist i ledet så började han sakta ner och tillslut när vi var långt bakom tvärstannade han och ville inte vara med mera x), tur att vi inte var så många så man slapp skämmas!

Sista uppförsbacken kallade de galoppbacken, och det visste hästarna precis vad det va! Från att vara lite halv sega blev de genast mycket piggare, och for iväg med en sådan fart va! Helt otroligt att så små hästar kan galoppera så fort! Det var bara att greppa tag i manen och följa med, otrolig känsla! Vill igen, igen och igen!




Bassi heter den hästen jag red på! :D <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...