tisdag 7 februari 2012

Lycka?!

Lycka..., vad är lycka?!

För mig är lycka den bästa känslan som finns, det är mitt mål med livet, att leva lyckligt!


Vad är det som gör mig lycklig är då frågan?! Jag är lycklig när jag har människor i min omgivning som tycker om mig och som jag tycker om, jag är social och tycker inte ofta om att vara själv.

Kärlek gör mig lycklig, att vara kär i någon, kanske inte så där jobbigt ny kär, men att vara kär och tycka om någon väldigt mycket och att den personen tycker om mig lika mycket tillbaka! Få fina sms eller få titta personen i ögonen och det bara bubblar av fjärilar i magen. Att älska någon det är lycka!

Sen blir jag väldigt lycklig när jag kan vara stolt över mig själv, om jag till exempel gjort ett bra prov eller lyckats göra ett snyggt plagg som jag kan använda utan att skämmas. När man kan vara nöjd över att jag är JAG!


Små saker i vardagen kan man också bli lycklig av men kanske mer för stunden. När man har det rent och städat, när man känner att man har koll på saker och ting, när folk är glada, när allt går som man vill och en lugn hemmakväll utan stress med en bra film.


Ja ni, ni ska få en uppgift av mig nu, tänk efter riktigt noga! Vad är det som gör dig lycklig?!
LYCKA till!

2 kommentarer:

  1. Hahaha vilken härlig bild på dig!

    SvaraRadera
  2. Lycka, meningen med livet.. Vad lycka är, är en oerhört svår fråga. Dock var det inte det som var frågan och det var tur!

    Lycka, det är att ha sina nära och kära omkring sig. Få möjlighet att göra de saker man tycker om och inte tvingas göra saker man inte vill.. Att bli tvingad till ett tråkigt jobb, då blir det direkt motsats till Lycka. Men ändå är världen så uppbyggd att allt för MÅNGA människor i världen aldrig får känna den underbara känslan av lycka. Världen är orättvis, skulle gärna kunna dela av mig av min lycka. Tänk all den lycka man får känna när man har ett jobb man trivs med, En flickvän man ska dela livet med, att ha pengar så man kan roa sig på helgerna och även åka utomlands en eller flera gånger per år.

    Att gå ner något kilo, det är säkert LYCKA för många, även för mig, dock skulle några kilo vara bättre, dock, kan detta ändra mig som person?
    Tänk om man kunde dela med sig av lite av lyckan till de som verkligen behöver det. Säga hej till en person som verkligen behöva det..

    Lycka är stort, och det som jag blir lyckligast över, förutom vänner och familj, flickvän osv... Så är det nog, att göra andra människor Lyckliga och glada. Lysa upp tillvaron hos personer som verkligen behöver det.. En kram till den som mår dåligt och har det jobbigt.

    Det är äkta Lycka för mig! Mvh :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...