torsdag 20 februari 2014

Att känna sig lite tillfufsad



Jag vet inte jag men vissa dagar ligger liksom känslorna lite utanpå kroppen och då behövs det inte så mycket för att man skall känna sig lite tilltufsad.  Är medveten om att folk som inte känner mig säker kan uppleva mig som ganska tuff men när jag känner mig orättvis behandlad så har jag svårt att bara svälja det. Jag inser även att det tyvärr ligger mig i fatet och att jag borde bli bättre på att skita i om andra uttrycker sig klumpigt och ogenomtänkt, men jag vet inte, så hårdhudad är jag helt enkelt inte. 

Men jag kan inte låta bli att tänka att om folk inte var så förbannat glappkäftiga och kunde utveckla sin förmåga att verkligen lyssna istället för att bara framhäva sig själva så hade det inte gjort så förbannat ont inombords!

Kram på er! /Anna

4 kommentarer:

  1. Nej stackare där. Jag är precis likadan. Kanske var det bara en klumpigt formulerad mening som blev fel, men jag kan också älta och känna mig mosig.
    hoppas du snart sträcker på dig igen. Det är fredag, köp en bukett snittisar till dig själv bara för att du är du.
    Stor kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Låter inget kul. Hårdhudad är inget bra, låt det rinna av istället.

    Ha en skön fredag.

    Kram N

    SvaraRadera
  3. Usch då. Jag håller med. Jag tror att vi är alltför stressade. Och att vi därför får svårt att se varandra.
    Stor kram till dig. Hoppas det känns bättre.

    SvaraRadera
  4. Det här med att vara godalyssnare, det finns det många som inte är. Det finns inga stålmän, tänk på det. Var inte för hård mot dig själv.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...