måndag 13 augusti 2012

Veckans nya vana Vecka 4

Tre veckor närmare 40 och det är dags att lägga till ytterligare en god vana. Eller egentligen dra bort någonting om man skall vara helt korrekt. Det börjar bli dags att börja ändra matvanor lite så smått och  från och med nu så ryker pasta och ris från min matsedel.

Det är två fullständigt onödiga livsmedel, som inte innehåller något nödvändigt för kroppen och som åtminstone på mig placerar sig som ett inte så  värst snyggt traktordäck runt midjan. All den extra energi som de innehåller är ingenting som jag behöver. Så bort med dem. Undantaget de få gånger de vankas sushi. Jag älskar sushi men äter det inte SÅ ofta så de undantagen lär inte bli så många iallafall!





3 kommentarer:

  1. Jag äter inte pasta eller ris men mitt undantag är också sushi för det är en ny kärlek :)som jag hittat på alldeles nyligen.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Det bästa är att man inte saknar det ett dugg. Faktiskt! Bara man hittar schyssta alternativ :) Kör så det ryker!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej!! Försökte komma in på din blogg flera ggr igår, men det gick inte :(
    Nu funkade det iaf :) Jag håller med dig. Pasta, ris och potatis klarar jag mig lätt utan. Det finns så mycket goda grönsaker man kan äta istället och mår väldigt mycket bättre av!
    Jag blev ju jättesugen på havskräftor när du skrev om det...Måste försöka skaffa mig det framöver ;)
    Vad kul att du varit frisör med eget företag! :) Jag jobbade som frisör med egen salong för några år sedan. Tyckte det var mer nackdelar än fördelar med det.. Nu så får jag en del "bröllops-uppdrag", vilket jag tycker är kul. Men klippandet är lagt på hyllan. Nu jobbar jag med utbildning och försäljning av ett amerikanskt hudvårds och make up märke. Roligare och väldigt mycket mer lönsamt. Glad att jag hittat det!! Började som en hobby men när jag såg hur mycket mer jag drog in på det än på salongen så var det inget svårt val..
    Vad kul att du lägger upp lite lchf-recept, toppen med inspiration! :) Kram till dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...