söndag 26 augusti 2012

I morgon smäller det!

Då var det då dags för skolstart även för mig. Upp med tuppen i morgon för att åka på upprop och sedan verkar det dra igång med jordens hastighet på en gång med föreläsningar, grupparbeten och seminarier varje dag. Jag har bestämt mig för att det faktum att jag har ett späckat schema inte skall få stressa igång mig. Jag kommer ta det allt eftersom och lägga ambitionsnivån på en lagom nivå. Om jag skall vara ärlig så blir jag inte ett dugg stressad eller uppjagad när jag tänker på skolan.
 
Däremot, om jag tänker på middagar som skall lagas, tvätt som skall tvättas, mat som skall handlas, läxor som skall förhöras, föräldramöten som skall gås på, träningar som skall bli av.... Då får jag lätt hjärtklappning. Att få ihop livet, när dessutom inte energin är på topp, det är ta mig tusan inga lätta grejer... Men det gäller väl att ta det som det kommer det med...
 
 
 
Ikväll har vi iallafall underlättat vardagen genom att storhandla och fixat matlådor inför de närmsta dagarna :)
 
Nu skall jag bara packa skolväskan inför morgondagen. Pennor, sudd och nytt anteckningblock! Faktiskt laddad till tänderna för att få detta att fungera! Håll en tumme för mig i morgon är ni snälla!
 
Kram
 
 
 



2 kommentarer:

  1. Åh så roligt att få plugga, jag har alltid älskat att plugga :). Du kommer att fixa det galant, men jag förstår din stress över att få allt i vardagen att fungera, det är inte alltid lätt att undvika att låta stressen smyga sig på. Men det gäller att försöka tänka att allting löser sig, för det gör ju alltid det på ett eller annat sätt.
    Kram på dig! /Jennifer

    SvaraRadera
  2. Lovar att hålla båda tummarna. Lycka till, fina du! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...