tisdag 14 augusti 2012

LCHF Kesoplättar





I går kväll gjorde barnen och jag kesoplättar till kvällsmat. Mycket gott om jag får säga det själv. Och hälsosamt som sjutton! Smakade nästan som riktiga pannkakor med mjöl och eftersom pannkakor är typ det bästa jag vet så är jag grymt glad över att ha hittat någonting som var precis lika gott, men betydligt snällare mot kroppen!

Kesoplättar 2 portioner /ca 6 plättar

2 ägg
250 gram keso
1,5 msk fiberhusk
2 tsk stevia strö

Blanda ihop alla ingridienser med en stavmixer. Det blir en ganska så fast smet. Stek i smör eller i ekologiskt kokosfett utan smak. Stek på ganska svag värme och vänd inte första gången förrän plättarna har stannat till ordentligt. Var beredd på att stektiden är ganska lång, typ 5 minuter på varje sida för att plättarna inte skall vara degiga i mitten. Vi åt våra med vispad grädde och tärnad nektarin. Men det är säkert lika gott med jordgubbar eller hallon eller blåbär... eller ja, ni fattar!

2 kommentarer:

  1. Åh då måste jag testa det receptet, jag älskar nämligen också pannkakor :). Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! De var verkligen hur goda som helst!

      kram
      /Anna

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...