tisdag 8 maj 2012

Att andas i fyrkant

Varje dag här hemma så övar jag på att koppla av, varva ner och bara låta dagarna gå UTAN att  stressa upp mig över allt jag borde passa på att göra och det är betydligt svårare än vad det låter om jag skall vara ärlig.

Jag lägger min energi på att träna ett pass eller på gymmet varje dag, att träffa mina vänner och umgås med min familj. Det är vad orken räcker till just nu. Men det känns samtidigt som de tre sakerna är de allra viktigaste i mitt liv och då är det väl helt rätt att lägga den lilla energin man har på det :)

I morse plaerade jag dessutom om några av mina småplantor till nya krukor. Bonus kallas det!



Har varit lite dålig på att svara på era kommentarer både här på bloggen och på FB det senaste. Men ni skall veta att jag läser alla och förundras över och är tacksam över all kärlek ni delar med er!






2 kommentarer:

  1. Jag kör också fyrkantsandning just nu. Bra, eftersom att så mycket saker är fyrkantiga.. så kan jag se på dem och andas ;) (om det nu var den övningen du menade?.. annars fattar du inte alls vad jag snackar om).
    Hoppas att du kopplar av ordentligt!
    //Elin

    SvaraRadera
  2. Du är så klok Anna och du gör helt rätt. Gör det som känns bäst för dig här och nu. Omge dig med människor som lyfter dig, aktiviteter som ger dig energi och glädje och lyssna till signalerna från ditt hjärta och din kropp. De brukar ha bra koll på hur vi egentligen mår men ibland stänger vi dövörat till och vägrar lyssna. Och då skriker kroppen allt vad den kan och när vi fortfarande inte lyssnar gr den det enda den kan. Den drar i handbromsen och tvingar dig att göra detsamma.

    Ta hand om dig fina du!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...