torsdag 29 mars 2012

Grubblerier

Är inne i en urjobbig period just nu. Huvudet kör på som värsta torktumlaren och jag grubblar, funderar och ältar alla dygnets vakna timmar.  Just nu är jag nämligen inte riktigt kompis med livet och mina funderingar går ut på att försöka grubbla ut en lösning.

Egentligen är det inga stora frågor det handlar om men ekorrhjulet som jag upplever att jag lever i stressar mig alldeles för mycket. Och jag känner att nu är det dags att bryta en negativ spiral om det inte sakta med säkert skall ta kål på mig. Livet är alldeles för kort för att man inte skall leva livet fullt ut. Minuterna, timmarna, dagarna och åren som vi fått till skänks är för dyrbara för att vi inte skall njuta av dem.

Jag har ingen aning om vad som är lösningen för mig än, men någonstans måste man börja så i morgon skall jag börja med min yoga igen för den får mig oftast att njuta av stillheten. Jag vill hitta lugnet i mig själv igen, för lugnet är som bortblåst. Yogan är min första pusselbit. Det gäller bara att få hjärnan att koppla av en liten stund...

Ha en fin kväll!




1 kommentar:

  1. Det låter ju vettigt att försöka ta sig ur "ekorrhjulet". Det tror jag är en dröm för de flesta! Hälsningar jenny

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...