tisdag 20 mars 2012

Att dagdrömma lite grann

Något som jag är vansinnigt bra på det är att dagdrömma. Trodde länge att de flesta andra var som jag och gjorde det dagarna i ända, men med tiden har jag lärt mig att så inte är fallet. Mina nära och kära gör det inte. Jag dagdrömmer jämt. Varje dag! Varje liten stund som min hjärna inte har annat för sig så passar jag på. Och det är underbart. I mina dagdrömmar så är allt precis som jag vill ha det. Jag bestämmer över vad som händer och ingen har möjlighet att berätta för mig att jag tänker fel för det är inte en endaste en som får reda på vad jag dagdrömmer om.

Matilda och jag hade en lång diskussion om detta för ett tag sedan och hon berättade att alla hennes dagdrömmar alltid slutar med att allt går åt helskotta. Varför frågade jag och hon svarade att det är ju så verkligeheten ser ut. Livet går inte på räls, motgångar kommer och alla drömmar blir inte uppfyllda.

Men i dagdrömmarna gör det ju det! För det bestämmer man ju själv! Det är ju det som är själva grejen...



1 kommentar:

  1. ..och man säger de rätta sakerna till rätt person vid rätt tidpunkt osv. Den perfekta världen helt enkelt :))
    Kram S

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...