tisdag 14 juni 2011

Chokladpavlova

Min allra bästaste bästis kompis har kämpat sig genom en alldeles ny utbildning de senaste 2 åren och på fredag är det dags för henne att ta examen. Eftersom det verkligen är värt att firas och jag behöver något roligt att göra så lovade jag henne att vara den som står för tårtor och andra godsaker.

Lite konstigt kan tyckas för jag har ingen som helst fallenhet för att baka, dessutom brukar jag i vanliga fall inte ens tycka det är roligt. Men just nu är det kul och även om jag inte är något vidare bra på det så skall det nog gå fint med lite övning.



Och övat har jag gjort. Hela dagen. Med hjälp av lillasyster. Och jag tror ta mig tusan att det kommer bli bra. Övningstårtan var vi naturligtvis tvugna att smaka på, annars är det ju liksom ingen poäng med att öva. Lite konstigt med tårtkalas en vanlig sketen tisdagkväll bara ;-)


Receptet vi använde oss av är Leilas och eftersom jag har modifierat det lite (som vanligt är jag hopplös och kan inte följa ett recept ordentligt) så lägger jag ut min variant lite senare. Smarrigt som sjutton var det iallafall!




2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...