onsdag 30 juli 2014

Att ha bestämt sig!

Lite glest mellan blogginläggen här nu måste jag erkänna. Inte finns det någon tid att sitta hemma och glo framför någon dator nu när sommaren är så snäll mot oss. Det märks att det är ganska så dött i bloggvärlden rent generellt och det är väl så det skall vara antar jag. Sol och bad och umgänge måste väl vara högst upp på det flestas priolistor. Sitta med näsan in i en skärm kan vi göra när solen har försvunnit igen. 

Nu har vi varit hemma några dagar och hämtat andan, men tänker nog packa ihop oss en sista vända för den här semestern och styra kosan mot havet igen. Hur skönt det än är att vara hemma så är det inte fel med miljöombyte. Hemma kommer vi ju vara hela vintern jue...


Dessutom har vi ju hunnit med några träningspass sedan vi kom hem och det är väl det enda som lockar mest med att vara hemma i stan om jag skall vara ärlig. Även om träningen inte har blivit riktigt så regelbunden som jag tänker mig att den skall vara i höst och vinter så har det ändå blivit 2-4 pass varje vecka sedan vi startade i början av juni. Och banne mig att det redan börjar kännas i kroppen. Musklerna blir starkare och flåset blir bättre och bättre. Det är väl enda fördelen med att jag var i så dålig form som jag var när jag startade, resultaten kommer mycket fortare ;) 

Tänkte att jag skulle skriva lite mer om träningen längre fram när vardagen är här igen. Kanske är det någon som kan hitta lite inspiration i min nyvunna besatthet när det är dags att ta tag i träningen igen. Iallafall är jag oerhört glad över att vara igång igen. Jag känner mig starkare, gladare, piggare och mindre stel i kroppen och även om jag har en lång resa framför mig så är jag på tåget nu. Jag har bestämt mig och jag har hoppat på. Nu är det det bara att åka med. För i mål skall jag :)



Kram Anna

1 kommentar:

  1. Hänger gärna med på din träningsresa o får förhoppningsvis en kick. Har visserligen börjat ta morgonpromenader så ett steg i rätt riktning, men skulle behöva göra något åt denna svaga kropp. Skönt med lata, soliga dagar o japp datortid får bli i höst igen. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...