tisdag 24 juli 2012

Vägen mot 40

Hej på er!

Såhär är det. Om ganska precis 52 veckor är det dags för mig att fira min 40-års dag. Det är egentligen ingenting som jag nojjar speciellt mycket för utan jag hade betydligt värre ålderskris när jag fyllde 30. Det är verkligen helt ok att fylla 40.

MEN...

Något som är superjobbigt är att jag närmar mig min 40-års dag och är i superdålig form. Min både kroppsliga som själsliga hälsa behöver förbättras och det rejält. Låt mig en gång för alla göra klart för er att det INTE bara handlar om yta. Det är inte att bli smal som är det primära målet så därför är det inte vikten som är fokus, men onekligen behöver min alldeles för runda kropp tappa ett gäng av dem. Skulle gissa att en 15-20 av dem skulle behöva försvinna för att jag skall må riktigt bra.

Nä vad det allra mest handlar om är att jag skall hitta en balans mellan träningen, livet, jobbet, familjen, maten, sömnen och vilan.

Målet är att skaffa mig en hållbar hälsosam livsstil och lagom till min 40-års dag skall jag ha genomfört de förändringar som är nödvändiga för att må bra. Detta genom att med jämna mellanrum tillföra nya hälsosama vanor i livet. Att tro att jag skulle kunna göra alla förändringar på en gång är bara fånigt så därför är målet att varje vecka skall  innebära en ny bra vana. Med andra ord. Om ganska så exakt ett år så har jag 52 nya hälsosamma vanor som gör att min kropp och knopp är i betydligt bättre form än vad den är nu.

Vad tror ni om det?

Visst låter det som en bra plan?

Varje måndag så berättar jag för er vilken veckans nya hälsosamma vana är. Och någon gång i månaden så redovisar jag hur det går. Den som är sugen att hänga på, varsågod att göra det, för en som antar utmaningen  kommer liksom jag vara i toppform om ett år :)


Wish me luck :)




5 kommentarer:

  1. Nu älskar jag ju dig precis som du är, men med tanke på dina eventuellt dåliga gener behöver du nog genomföra vissa små :-)förändringar. Visst hänger jag på, får väl hitta på egna när dina inte passar mig (sluta med chips och godis t.ex)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad spännande! Men du är då en himlats snygg 39 åring ;)
    Heja heja! Hänger nog på ett par förändringar jag med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du :) Japp, häng på du med. Roligare om man är flera! kram

      Radera
  3. Kan nog behöva några nya bra vanor också. Fast jag lär ju inte hinna så många innan jag fyller 40 för det är bara två månader dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, shit du, då börjar det närma sig :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...