lördag 28 juli 2012

Ensamma hjärtan...



En tråkig biverkan till det där med utmattningssyndrom är att det är helt hopplöst att hålla koncentrationen någon längre stund. Det har inneburit att jag läst betydligt mindre böcker (inga alls faktiskt om jag skall vara ärlig) än vad jag vanligtvis gör. Detta har verkligen gjort mig ledsen för jag älskar att läsa. Visst går det i perioder hur många böcker jag läser precis som för de flesta, men såhär års slukar jag dem vanligen i blixtens hastighet.

Så gissa då min lycka när jag i veckan lyckades läsa en hel bok från första till sista sidan? Det känns verkligen som ett steg i rätt riktning och även om jag bara lyckades läsa några sidor i taget så tog jag mig faktiskt  igenom den :)

Hur det var? Lättsmält feelgood när den är som bäst!




5 kommentarer:

  1. Jag har också svårt att läsa i perioder när jag mår sämre blir min syn försämrad:(

    Underbar bild, du ser ut att ha det bra!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Åh, den där boken fick jag i julklapp men har fortfarande inte läst den. Men den verkar vara en äkta Elinbok. Men kärlek och feeelgood :)
    Jag är, som varje sommar, inne i en 1800talsperiod då jag läser Jane Austen och systrarna Bronte för fullt! Fast så mycket läsa har det inte blivit.. Svårt med bebisar, husmålning och bröllop! :)

    Förresten första gången jag "gick in i väggen" var i nian (jag vet jag har galet höga krav på mig själv) och då insåg jag inte hur utmattad jag var förren jag helt enkelt tappade förmågan att läsa. Jag kunde liksom inte få ihop ord.. bokstäverna hoppade omkring. Läskigt! Så jag förstår dig....

    Ta det nu lugnt och känn inget krav på läsning. Gör något annat mysigt istället! Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. (förresten är det nog bara här jag skriver sådär megalånga kommentarer)

    SvaraRadera
  4. Blir så glad för din skull. Både för att boken var bra och för att du jobbat upp konentrationen igen. För det går att jobba tillbaka den. Jag hade också svårt med att läsa en tid efter men det blev bättre och bättre efterhand. Så kämpa på Anna, det finns ljus i tunneln.

    Sköt om dig du fina och ha det gott där i solen.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Den boken har jag läst och jag gillar den verkligen. Den är som du skriver lättsmält feelgood :). Härlig bild, ser hur skönt ut som helst! Och vad roligt att du klarade av att läsa igen, ett steg i rätt riktning. Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...