måndag 7 november 2011

Jag gjorde det!

Håll i hatten nu kära vänner, för nu skall ni få höra vad jag gjorde tidigare ikväll.

Kan det vara så intressant undrar ni säkert då och tamigtusan det kan det! För det kom helt oväntat som från ingenstans och överrumplade mig totalt. Oddsen talade helt emot. Mörker, kyla, för mycket middag i magen, trötthet och feber.

Men i det läget blev det inte rodelläge i soffan som det brukar utan det blev sportbh, träningskläder och springskor. Det blev 5 kilometer i mörkret och det blev 5 kilometer SPRINGANDES! Vad ger ni mig för den?

Jag trodde inte ens att jag kunde springa längre utan planen var en snabb prommis, men sedan kunde jag visst inte låta bli att testa lite och sedan kunde jag visst inte stanna (eller jo, jag stannade säkert var 100:e meter för att inte kräkas). Men jag gjorde det. Jag sprang! Och jag vare sig dog eller svimmade. Det var naturligtvis tokjobbigt men glädjen över att springa var så överväldigande att det troligen gick på rena adrenalinkicken!

Nu ser jag fram mot träningvärken i morgon!

Senast det begav sig. Troligen någongång på stenåldern...



2 kommentarer:

  1. Du är grym mamma! Kämpa på, ett steg i taget!
    Hälsa familjen att jag saknar er <3
    Kramar Tilda

    SvaraRadera
  2. Härligt, det gläder mig! Hör av dig om du vill ha "sparring"

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...